به گزارش روز جمعه ایرنا، علی درویش پور در حاشیه بازدید از کاخ تاریخی مروارید و جشن نوروزگاه با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی به عنوان یکی از برنامه های مدنظر ستاد خدمات سفر استان البرز افزود: این اقدام بسیار ارزشمند و قابل تقدیراست که نتیجه آن برگزاری نوروزگاه های بسیار پررونق و با نشاط در نقاط مختلف استان بوده است.

وی ادامه داد: هر جا مشارکت بخش خصوصی به کار گرفته شده به طور یقین کارهای خوبی حادث شده است .
درویش پور گفت : با توجه به اینکه البرز دارای ظرفیت های فوق العاده برای جذب مسافران است همه مسئولان این استان به فکر توسعه صنعت پاک گردشگری درالبرز هستند.
وی با این توضیح که در توسعه صنعت گردشگری در البرز اشتغال بالایی برای استان نهفته است، گفت: ظرفیت های گردشگری البرز با جدیت دنبال می شود و در این راستا پیرو سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به این استان ، نگاه ویژه ای برای توسعه صنعت گردشگری در البرز از سوی وی ارائه شد و این دیدگاه برای ما ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به ارزشی که استاندار البرز برای توسعه بخش گردشگری این استان مدنظر دارد، گفت: با توجه به وجود این دیدگاه ها ما نیز مسئولیت و رسالت مهم تری در این حوزه خواهیم داشت که بر اساس آن برنامه ریزی لازم را ارائه می کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ادامه داد: هدف این بوده است که ایده های خلاقانه ای فراهم کنیم و بخش عمده جمعیت حدود 30 تا 40 میلیون مسافران نوروزی و تابستانی در استان
جذب گردشگران البرز شود.
وی در بخش دیگری بیان داشت: قبل از آغاز سال 98 و در اسفندماه سال گذشته ستاد خدمات سفر در البرز شکل گرفت که دبیرخانه آن در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز فعال شد و در کنار آن دیگر دستگاه های اجرایی موثر در این ستاد نیز مشارکت لازم را داشتند.
درویش پور توضیح داد: به موازات آن ستاد خدمات سفر درسطح شهرستان های البرز نیز شکل گرفت و در کل برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم ارائه شد تا مسافرانی که از نقاط مختلف کشور برای سفر از البرزعبور می کنند این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند، بدین منظور برنامه ریزی ها به گونه ای بوده است که مسافران نوروزی اوقات خوب، خاطره انگیز و ماندگاری را در البرز تجربه کنند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات رسانی خوب و مطلوب برای جذب هرچه بیشتر مسافران و گردشگران در البرز تصریح کرد: در ستاد خدمات سفر هدف مهم این بوده است که میزبان شایسته ای برای هموطنانمان در البرز باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: البرز پرتردد ترین محورهای مواصلاتی در کشور را دارد به گونه ای که مطابق آمار ارائه شده امسال، از اواخر اسفندماه سال 97 و همزمان با شروع سفرهای نوروزی بالغ بر 28 میلیون تردد در محورهای موتصلاتی استان البرز ثبت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: میانگین تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی دیگر استان ها حدود 400 مورد است؛ در حالی که این میزان در راه های عبوری و محورهای مواصلاتی البرز بیش از یکهزار و 700 مورد است.

درویش پور اضافه کرد: حجم تردد بالا و عبور تعداد زیاد مسافران از محورهای مواصلاتی البرز موجب شده است تا در ستاد خدمات سفر به راهکارهایی فکر کنیم تا بتوانیم شاهد ماندگاری این حجم از مسافران در البرز باشیم که از این استان به عنوان درگاه عبوری پایتخت می گذرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز افزود: مسئولان میراث فرهنگی استان البرز در طول تعطیلات نوروزی در شهرهای مختلف استان حضور داشته اند و مسائل را رصد کرده اند و در کنار آن بازدیدهای مستمر از واحدهای اقامتی- پذیرایی سطح البرز انجام شده است تا خدمات مطلوب و با کیفیت به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: برنامه هایی متنوع همانند پرپایی نوروزگاه ها در نقاط مختلف البرز از سوی میراث فرهنگی استان داشته ایم تا پاتوق هایی برای شادی و نشاط مسافران فراهم شود، در این قالب برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را داشته ایم که کلکسیونی از رنگ ها و نماهای مختلف است.

درویش پور تصریح کرد: برپایی نوروزگاه ها و مکان هایی این چنینی در واقع حمایت از کسب و کارهای ایرانی به ویژه صنایع دستی تولیدی هنرمندان بومی و محلی کشورمان است که با هنر بسیار ارزشمند خود کارهایی فاخرتولید می کنند.

وی بیان داشت: برگزاری نوروزگاه ها در واقع بستری برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی است که این اقدامات اجرایی در البرز در مجموع بسیار ارزشمند بوده است

ادامه داد: اگر بخواهیم البرز ایرانی کوچک و پر رونق باشد باید تلاش کنیم تا در یکی از بسترهای مهم این بخش که توسعه صنعت گردشگری است رویکردی متفاوت داشته باشیم.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.