صلاح محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید مسافران از مراکز تفریحی، تاریخی و توریستی شهرستان تنها از آبشار شلماش ثبت شده است و علت آن نیز تعرفه های پارکینگی بوده که توسط بخش خصوصی اخذ شده است.
وی اظهار داشت: آبشار شلماش یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان به شمار می رود که در تمام فصول سال مورد بازدید علاقه مندان به طبیعت قرار می گیرد.
محمدی با اشاره به عملکرد ستاد هماهنگی خدمات سفر در سال جاری، اظهار داشت: 15 هزار و 737 نفر امسال در این شهرستان اقامت کردند که سه هزار و 140 نفر در مهمانپذیرها، یکهزار و 142 نفر در اقامتگاه های بوم گردی، چهار هزار و 580 نفر در اقامتگاه های موقت، سه هزار و 960 نفر در چادرهای مسافرتی و چهار هزار و 558 نفر نیز در تاسیسات اقامتی مربوط به آموزش و پرورش اسکان داشتند.
وی بیان کرد: ظرفیت های دیگر اقامتی مسافران همچون هتل، هتل آپارتمان، هتل سرای سنتی، مجتمع گردشگری، زائرسراها و طرح خانه مسافر از ظرفیت های اقامتی به شمار می روند که در این شهرستان مغفول واقع شده و امید است با ورود سرمایه گذاران فرصت مناسبی را برای اشتغالزایی در این بخش ها فراهم کرد.
وی در رابطه با بازدیدهای نظارتی در سطح شهرستان گفت: امسال 60 مورد بازدید از مراکز اقامتی، 44 مورد بازدید از رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، و 12 مورد هم از دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته است.
محمدی یادآور شد: تمامی امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در این شهرستان بسیج شده است تا زمینه اقامت هرچه بهتر را برای گردشگران در این ایام فراهم سازند.
به گزارش ایرنا، از مجموع آثار به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی در این شهرستان مرزی، سایت باستانی ربط، آبشار شلماش، چشمه آب معدنی گراوان، حمام تاریخی بیستون و پل قلعه تاسیان از مهم ترین این آثار به شمار می روند.
پل قلاتاسیان در مسیر جاده پیرانشهر به سردشت و در مسیر فرعی روستای «نبی آوا» به «سپیداره» قرار گرفته و عنوان آن از قلعه « قلعه تاسیان » مشتق شده است که مربوط به دوره ساسانی می باشد و بقایای آن هنوز هم در قسمت شمالی این پل و به فاصله کمی از آن قرار دارد.
آبشار شلماش نیز با دره‌ای سرسبز در کنار جنگل‌های پراکنده، در نزدیکی شهر سردشت واقع شده و از شاخه‌های رودخانه زاب کوچک محسوب می‌شود؛ این آبشار که در واقع از سه آبشار تشکیل شده هم اکنون به صورت منطقه‌ای تفریحی درآمده و همه ساله به خصوص در فصل گرما هزاران نفر از مناطق مختلف و به خصوص از شهرهای کردنشین برای دیدن آن عازم سردشت می‌شوند.
7562/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.