به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و مدیران ادارات شهرستانی بنیاد مسکن که به مناسبت سالروز تاسیس آن انجام شد، افزود: بیشترین مخاطره ناشی از سیلاب برای شهروندانیست که در حریم رودخانه ، خانه های خود را بنا کرده اند.
وی با اشاره به اقناع بهتر شهروندان مستقر در حریم رودخانه ها برای تغییر محل سکونت خود در فضای کنونی از مدیران بنیاد مسکن خواست تا برای ایمنی ساخت و سازها و دور کردن شهروندان مستقر از حریم رودخانه ها اهتمام داشته باشند.
وی در ادامه تعداد روستاها و جمعیت روستایی گیلان را در مقایسه با استان های کشور قابل توجه دانست و گفت: از این رو، حوزه روستایی و توسعه روستاهای استان حائز اهمیت است.
سالاری با اشاره به اختلاف نظر بین روستائیان و دستگاه های نظارتی برای ساخت و ساز در روستاها تصریح کرد: دستگاه های نظارتی معتقدند در برخی جاها طرح هادی بیش از حد گسترش یافته اما اهالی می گویند که برای ساخت و ساز برای فرزندانشان با مشکل روبرو هستند.
وی خاطرنشان کرد: برای برقراری تعادل ، بایستی با وضع قوانین سختگیرانه و غیر معارض با قوانین ملی جلوی تصرفات غیر مفید و غیر درامدزا را بگیریم و از سوی دیگر برای مردم منطقه شرایط آسان تری را برای ساخت و سازشان بوجود اوریم.
سالاری همچنین بر اولویت قرار دادن طرح کاداستر برای نیل به هدف گذاری سند روستایی تاکید کرد.
وی با اشاره بر لزوم توسعه پایدار در روستاها خاطر نشان کرد: در طرح بازنگری طرح هادی رعایت حدود از لحاظ سیما و منظر ، در آمد و اشتغال زایی ، خدمات از قبیل آسفالت، آب، برق ، گاز و امکانات ورزشی و فعالیت های تکمیلی کشاورزی مد نظر قرار بگیرد ضمن اینکه روستای جدیدی ایجاد نشود چرا که پراکندگی جمعیت موجب ایجاد هزینه برای مردم می شود.
سالاری طرح هادی گردشگری را یکی از برنامه های قابل اجرا برای استان خواند و گفت: این مکان ها برای تفریح مردم خواهد بود و سکونت گاه دائم ایجاد نمی شود .
وی بر جدیت بیشتر در اجرای طرح بوم گردی نیز تاکید و بیان کرد: بوم گردی موجب کاهش دغدغه ها در تغییر کاربری اراضی می شود و انتظار می رود این مهم با سرعت بیشتر و روان تر انجام شود.
وی با بیان اینه گیل پارک ها نیز در محدوده طرح هادی احداث شود ، خواست احداث طرح یک هزار ورزشگاه در یک هزار روستا شتاب گیرد.
سالاری افزود: برای جا نمایی زمین این ورزشگاه ها کسب رضایت مردمی که از ان استفاده می کنند، شرط اصلی باشد؛ ضمن اینکه انتظار داریم تا مهرماه راه اندازی اولیه انها صورت بگیرد.
وی با قدردانی از اهتمام بنیاد مسکن در کارها برای حمایت و پشتیبانی این دستگاه اعلام آمادگی و بیان کرد: بنیاد مسکن یک دستگاه اجرایی محسوب می شود و آمادگی پشتیبانی از آن را داریم تا کارها با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود.
21 فروردین ماه ، سالروز تاسیس بنیاد مسکن است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.