علیرضا فلاحی عصریکشنبه در گفت و گو با ایرنا ، به تخریب برخی منازل مسکونی بر اثر رانش زمین اشاره کرد و گفت: امروز مبلغ 2میلیاردو 550 میلیون ریال به حساب 85 نفر از آسیب دیدگانی که منازل خود را تخلیه نموده اند واریز شد.
وی افزود : با پیگیری های مستمر استاندار سمنان،تامین اعتبارلازم برای کمک بلاعوض بمنظور اسکان موقت آسیب دیدگان روستای مذکور انجام شد.
فلاحی بااشاره به اینکه این روند برای بقیه افراد نیز ادامه دارد ، تصریح کرد:از افرادی که براساس ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن منازل خود را تخلیه نموده اند درخواست می شود برای دریافت کمک مذکور به ستاد بنیادمسکن مستقر در روستای حسین آباد کالپوش مراجعه نمایند.
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: پس ازمشخص شدن اراضی امن جهت ساخت و ساز توسط کارشناسان ، کار ساخت واحدهای مسکونی و پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض توسط بنیادمسکن آغاز می گردد.
به گزارش ایرنا ، با حضور کارشناسان بنیاد مسکن بازدید از منازل در محدود رانش برای دوباره سازی و تعمیر منازل اقدام می شود.
باتوجه به بارش برف وکولاک شدید و رانش زمین اواخر اسفندماه سال گذشته دربخش کالپوش به برخی تاسیسات برق،تلفن،گازوآب روستاها خسارت واردشد.
بازگشایی راه های اصلی و بین روستایی، جایگزینی 200اصله تیربتنی برق،آبرسانی به روستاها،وصل گاز،آب وبرق روستاها،اسکان اضطراری ازجمله فعالیت های نیروهای امدادی وراهداری دراین بخش می باشد.
از مدتی پیش ساکنان روستای حسین آباد کالپوش از رانش کوه مجاور این روستا خبر دادند که خطرجدی برای ساکنان این روستا به حساب می آید .
برغم این که برخی معتقدند رانش ایجاد شده به خاطر انباشت آب در سد کالپوش است ، مسوولان ذیربط در استان سمنان این موضوع را تکذیب و بر استواری سد و بی ارتباطی رانش با آن را گوشزد کردند.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستاست که حدود 20 هزارنفر در آن ها زندگی کرده و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است. این بخش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار گرفته است.
شهرستان میامی با بیش از 40 هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.