به گزارش ایرنا، محمد امین بزازی پور فرشی روز یکشنبه در حاشیه نشست هیأت حل و اختلاف و داوری در شرکت شهرک های صنعتی استان البرز افزود: این اراضی در سال های گذشته به تعدادی از متقاضیان ساخت واحدهای تولیدی و صنعتی تحویل داده شد اما فعالیتی انجام ندادند.
وی ادامه داد: سرانجام با بررسی پرونده این متقاضیان ، اراضی مورد نظر برای واگذاری به سرمایه گذاران واقعی دوباره تملک شد.
بزازی پورفرشی گفت: امروز تعدادی از مجوزهای واگذار شده به متقاضیان ساخت واحدهای تولیدی درنشست هیات حل اختلاف و داوری استان بررسی و در نهایت هفت مجوز به علت نداشتن فعالیت فسخ شد.
وی بیان داشت: اراضی واگذار شده به صاحبان این مجوزها در اختیار سرمایه گذاران واقعی قرار می گیرد.
بزازی پورفرشی گفت: همچنین در این نشست دارندگان چهار مجوز تولیدی دیگر برای فعال کردن کارگاه های ساخت بنا سه ماه مهلت دریافت کردند.
وی اضافه کرد: تعیین تکلیف قراردادهای راکد، فسخ و آزادسازی آنها از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی البرز قرار گرفته است.
بزازی پور فرشی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی البرز برمبنای دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ، پس از 2 مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن اراضی غیرفعال در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی اقدام می‌‌کند.
وی ادامه داد: دریافت نکردن پروانه ساختمانی، عدم ساخت ‌و ساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضاء اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را از موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که درنشست هیأت حل ‌اختلاف و داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
بزازی پورفرشی گفت: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک‌ های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به ‌واسطه آن، زمین مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی با هدف ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح این استان فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز اظهار داشت: همچنین با نظارت بر روند ساخت ‌و ساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت ‌و ساز، امکان بورس ‌بازی زمین و سوء استفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی البرز وجود نخواهد داشت.
بیش از سه هزار و 500 واحد دارای پروانه در استان البرز وجود دارد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.