محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار در راستای ایجاد زیرساخت های شهرستان و بازسازی و تعمیر مکان های اداری و دولتی که در جریان زلزله آسیب دیده است، هزینه می شود.
وی اظهار داشت: حجم آواربرداری ها و ساخت و ساز در شهرستان سرپل ذهاب به اندازه یک کلان شهر است ولی با مشارکت و همراهی همه دستگاه ها و مردم همیشه همراه ، روند ساخت و سازها در شهر و روستاها مطلوب است.
وی از پایان کار ساخت 14 هزار و 786 واحد مسکونی شهری و روستایی این شهرستان که در اثر زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال تخریب شده بود ، خبر داد و بیان کرد: از مجموع این واحدها ، 10 هزار و 491 واحد مسکونی شهری و چهار هزار و 295 نیز روستایی است.
فرماندار سرپل ذهاب افزود: تاکنون عملیات آواربرداری 14 هزار و 623 واحد مسکونی شامل 6 هزار و 203 واحد شهری و هشت هزار و 420 واحد روستایی پایان یافت و کار پی کنی 13 هزار و 647 واحد مسکونی نیز انجام شد که از این تعداد نیز 6 هزار و 118 واحد مسکونی شهری و هفت هزار و 529 واحد روستایی است.
جمالی نیا با بیان اینکه 32 هزار و 751 واحدهای مسکونی برای دریافت تسهیلات ساخت و ساز به بانک های عامل معرفی شدند ، اظهار داشت: بیش از 29 هزار فقره منجر به عقد قرارداد شده و بیش از 26 هزار مالک واحدهای مسکونی تسهیلات بازسازی ساخت و یا تعمیرات را دریافت کرده اند.
وی افزود: با وجود آواربرداری زیاد و نخاله های ساختمانی و همچنین مخاطرات و نگرانی هایی که به لحاظ شیوع احتمالی بیماری های واگیر و سالک در فصل گرما در شهرستان داشتیم ، آمارها نشان می دهد که با مشارکت مردم و مسئولان ، بیماری های واگیردار در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 96 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: با توجه به حجم بالای ساخت و سازها و با هدف حمایت از زلزله زدگان ، بنیاد مسکن آهن آلات و سیمان مورد نیاز را به منظور تعادل سازی قیمت ها و جلوگیری از برخی سوء استفاده کنندگان ، با نرخ مصوب در اختیار مردم قرار می دهد.
این مقام مسئول ، همچنین از رایگان بودن هزینه های آب ، برق و گاز مصرفی برای واحدهای مسکونی زلزله زده در شهرستان سرپل ذهاب تا پایان عملیات بازسازی خبرداد و گفت: ادارات ، سازمان های دولتی و واحدهای صنفی و صنعتی به دلیل درآمد زایی ، باید هزینه حامل های انرژی مصرفی خود را بپردازند.
جمالی نیا ، با اشاره به حضور سه هزار تن از فعالان ساخت و ساز و نیروی کار غیر بومی برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده در سرپل ذهاب ، افزود: مکانی را برای استراحت این تعداد نیروی کار در خارج از شهر آماده کرده ایم و تمامی خدمات رفاهی و امکانات بهداشتی برای آن ها در این مکان در نظر گرفته ایم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.