به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی این شرکت، خالد فتوحی افزود:بازپس گیری این مقدار زمین در جریان رسیدگی به 36 پرونده راکد واحدهای صنعتی انجام شد.
وی ادامه داد: این زمین ها پس از بازپس گیری به متقاضیانی که توان و شرایط لازم برای ایجاد واحد صنعتی دارند واگذار می شود.
فتوحی گفت: تمام 36 پرونده مذکور طی مدت 2 روز در جلسه هیات حل اختلاف و داوری با حضور مدیر حقوقی و قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و داور و حکم مرضی الطرفین در دفتر مرکزی شرکت شهرک های صنعتی فارس بررسی و رسیدگی شد.
او اظهار داشت: با بررسی این پرونده ها در نهایت 25 پرونده منجر به فسخ قطعی، هشت پرونده منجر به اعطای مهلت، 2 پرونده تجدید وقت و یک پرونده نیز بعلت انصراف از دستور کار خارج شد.
مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی آنها از برنامه های مهم این شرکت است که با واگذاری زمین های بازپس گرفته شده و واگذاری به متقاضیان دیگر، روند ساخت و ساز و اجرای طرح های صنعتی شتاب می گیرد.
فتوحی افزود: با نظارت بر روند ساخت و ساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت و ساز، امکان بورس بازی زمین و سوء استفاده افراد سودجو در فضای شهرک های صنعتی فارس به وجود نخواهد آمد.
او اضافه کرد: شرکت شهرک های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و در زمینه انجام تعهدات طرف های قرارداد، پس از 2 مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک ها و نواحی صنعتی در نشست هیات حل اختلاف و داوری اقدام می کند.
وی دریافت نکردن پروانه ساختمانی و پایان کار، عدم ساخت و ساز بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضای اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را از جمله موارد تخلف طرف های قرارداد در شهرک ها و نواحی صنعتی برشمرد که در جلسه های هیات حل اختلاف و داوری بررسی می شود.
وی افزود:تعیین تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیات حل اختلاف و داوری یک راهکار مفید و تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی است.
فتوحی گفت: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه گذاران واقعی برای ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت های شغلی در سطح این استان فراهم شود.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.