گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با اعضای کمیسیون هماهنگی بانک های استان، به رابطه مستقیم بانک ها با مردم اشاره کرد و افزود: بانک ها با مردم رابطه مستقیم دارند و این امر نیازمند آرامش روان بیشتری برای مواجهه با ارباب رجوع است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه بازسازی خسارت های ناشی از سیل نیازمند پای کار بودن سیستم بانکی است، تصریح کرد: بانک ها باید کمک کار دولت و مردم باشند.
آیت الله فلاحتی، رونق تولید، زیر پوشش قرار دادن شرایط اقتصادی جامعه و رابطه با معادلات اقتصادی دنیا برای مقابله با تحریم ها را از اولویت های سیستم بانکی در سال 98 برشمرد و بیان کرد: با وجود فرهیختگان در نظام بانکی، به خوبی می توان سامانه بانکی در داخل کشور را کنترل کرد.
وی به وجود اتاق اندیشه ورز در سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: با استفاده از عاقلان اندیشمند و دورنگر می توان راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات را پیدا کرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی کشور از درون سختی هایی را متحمل می شود و از دل آن باید به خوبی بیرون آمد.
آیت الله فلاحتی از افزایش گرایش مردم برای خرید کالای ایرانی خبر داد و یادآور شد: امر مذکور نیازمند رونق تولید است و می طلبد بانک ها از پروژه های در راستای تقویت تولید حمایت کنند.
وی با تاکید بر توجه سیستم بانکی به بنگاه های تولید در راستای رونق تولید اظهار کرد: با ایجاد مناسبات بین بانک ها و تولیدکننده می توانید به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگویید.
امام جمعه رشت، خواستار افزایش نظارت بر فعالیت سیستم بانکی شد و تصریح کرد: آرامش در جامعه از آثار مثبت نظارت بر بانک هاست ضمن اینکه موجب رونق تولید می شود.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: بعضی از خسارت های ایجاد شده به دلیل نبود نظارت مسئولان بالادستی است.
وی با اشاره به اینکه مدیران باید اخلاق را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند، بیان کرد: 80 درصد پیشران مدیران در سایه روابط اخلاقی با مردم تحقق پیدا می کند.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های گیلان نیز در دیدار مذکور به سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: امسال وظیفه داریم در راستای رونق تولید تلاش مضاعف داشته باشیم.
احدالله امیری تحریم های ظالمانه و مشکل معیشتی مردم را از مسائل بانک ها در سال گذشته عنوان کرد و افزود: تلاش سیستم بانکی در سال حمایت از کالای ایرانی و عبور از مشکلات مذکور قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه حفظ اشتغال در کنار تولید از فعالیت های بانک ها در سال گذشته بود، تصریح کرد: مجموع منابعی که در اختیار داشتیم تمام آن در راستای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پرداخت شده ضمن اینکه در کارگروه رفع موانع تولید با جدید و خلوص نیت حضور پیدا کردیم.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان یادآور شد: سال 98 اولویت فعالیت سیستم بانکی معطوف به بنگاهای تولیدی و تسهیلات خرد به خانواده هاست.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.