به گزارش خبرنگار ایرنا از نخستین روزهای سال 98، ساحل خزر و تالاب استیل در آستارا مملو از مهمانان بهاری است و قایق سواری در سفیر ساحل امید و حاشیه استیل، رونق یافته است.
به محض کاهش بارندگی و آفتابی شدن هوا، شمار قایق های تفریحی روی آب افزایش می یابد و مسافران آستارا با اشتیاق و بدون توجه به خطرهای احتمالی، برای سوار شدن و عکسبرداری، از همدیگر سبقت می گیرند.
هشدارهای اداره هواشناسی آستارا مبنی بر مواج بودن دریا، برای ساعاتی از فعالیت قایق های تفریحی در ساحل سفیر امید این شهرستان کاسته اما با کاهش بارندگی ها، تفریحات دریایی رو به افزایش است و شرکت های متولی قایق های تفریحی، به ارائه جلیقه نجات به گردشگران ملزم هستند.
پردل امیری نژاد سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا استفاده از جلیقه نجات برای تفریحات دریایی این شهرستان را الزامی دانست و با اشاره به افزایش سطح آب تالاب استیل و حضور گردشگران در ساحل خزر، متولیان قایق ها را به ارائه جلیقه نجات توصیه کرد.
او با اشاره به در حال استخراج بودن آمار دقیق از مسافران ورودی به آستارا، افزایش استفاده از اماکن اقامتی و عرضه سوخت در جایگاه ها را نشانگر حضور کثیر مهمانان و گردشگران نوروزی در این شهرستان دانست و ایمنی سلامت گردشگری را خواستار شد.
در تابستان سال گذشته هشت نفر به علت شنا در نقاط خطرناک و خارج از طرح های سالمسازی نوار ساحلی آستارا، غرق شده بودند.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت در حاشیه جاده آستارا به تالش و سه طرح سالمسازی دریا در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آستارا از مناطق گردشگری این شهرستان است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.