مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌‌دستی و گردشگری گیلان گفت: تعداد مسافران نوروزی گیلان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش ایلنا، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه آمارهای اعلام شده در مورد مسافران مرزهای زمینی و هوایی به گیلان  از ۲۷ تا 4 فروردین محاسبه شده است افزود:  مسافران ورودی( زمینی و هوایی) در این تاریخ 2658682 نفر با کاهش 9.17- درصدی است.

امیر انتخابی به آمار تردد وسایل نقلیه ورودی به استان گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در تاریخ مذکور593637 دستگاه خودرو به گیلان وارد شده است که طبق آمارهای موجود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این تعداد نیز با کاهش5.58- درصدی مواجه بوده است.

وی به تعداد مسافران اقامت‌کننده در استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ از ۲۷ اسفند ۹۷ تا4 فروردین امسال تعداد 1257142نفر-شب اقامت  در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان گیلان اقامت کردند که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 60.07- درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بازدید مسافران نوروزی از موزه‌ها و بناهای تاریخی و مراکز تفریحی و سرگرمی استان را برشمرد و تصریح کرد: درتاریخ فوق  85865 نفر از این مکان‌ها بازدید کردند که آمار آن در مقایسه با سال گذشته 8.89- درصد کاهش داشت.

امیر انتخابی درصد اشغال تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان توسط مسافران را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ تاکنون 67.21درصد از این اماکن در اختیار مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته و یا از آنان بازدید به‌عمل آمده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.