به گزارش خبرنگار ایرنا، میرشمس مومنی زاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی کمک رسانی به سیل زدگان استان های گلستان و مازندران در فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به علاقمندی مردم برای کمک به همنوع در حوادث و بحران ها با توجه به فرهنگ دینی و ایرانی ما افزود: بایستی بسترها و زمینه های لازم برای افراد علاقمند کمک رسانی به همنوع بیش از پیش فراهم شود.
وی اظهار داشت: مردم ما در مقاطع و عرصه های مختلف نشان دادند که چنانچه عضوی از این پیکر به درد آید، سایر هموطنان با توجه به حس مسئولیت پذیری، نوعدوستی، انساندوستی و مسئولیت های دینی و انقلابی، به کمک سایران می شتابند.
فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: با توجه به زمینه و بستر بسیار قوی برای کمک رسانی به همنوع لازم است ما هم به عنوان مدیران دستگاه های اجرایی، در سطح شهرستان رشت، بستر را هر چه سریعتر فراهم کرده و سرعت دهیم تا مردم بتوانند کمک موثرتری داشته باشند.
وی با بیان این که طی روزهای گذشته کمک زیادی از سراسر کشور، گیلان و شهرستان رشت به صورت خودجوش برای سیل زدگان گلستان و مازندران انجام شد، اضافه کرد: محوریت کار با جمعیت هلال احمر است بنابراین مردم و دستگاه های اجرایی بایستی با هلال احمر هماهنگ باشند.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه گذشته در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی ، بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
استان مازندران نیز هفته گذشته دچار سیل شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.