به گزارش خبرنگار ایرنا سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا روز شنبه در آئین بازگشایی موزه حکیم نظامی گفت: موزه حکیم نظامی به خاطر مشکلات مدیریتی حدود یک سال تعطیل بود و امروز به علت حضور گردشگران بازگشایی و مدیریت آن به صورت موقت به سازمان مردم نهاد آوای لاتون واگذار شد.
پردل امیری نژاد زمان فعالیت موزه را از ساعت 9 تا 16 هر روز اعلام کرد و از شهروندان آستارا خواست، اسناد و مدارک تاریخی خود را برای پربار شدن موزه به متولیان آن تحویل دهند.
به گفته امیری نژاد راه اندازی سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی، جدا سازی محوطه موزه از مدرسه شهید مرحبا و راه اندازی کافه کتاب و موزه مردم شناسی در طبقه پایین مدرسه حکیم نظامی از برنامه های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستاراست.
این موزه در سال های گذشته چند بار به علت مشکل مدیریت، تعطیل شده است و امروز بعد از بازگشایی از اسناد و مدارک تاریخی، فرهنگی و آموزشی آن بازدید شد.
مدرسه حکیم نظامی آستارا در سال 1287 هجری خورشیدی احداث و بعدها در فهرست آثار ملی ایران ثبت و در خرداد 95 با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال به عنوان موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی افتتاح شد.
تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال های ابتدایی 1300 هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی کشور در آن، از سوابق این مدرسه است و با دارا بودن حیاط بزرگ، بام های سفالی، در و پنجره های چوبی و شومینه های چدنی ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را به نمایش گذاشته است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.