سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت مرمت سه موزه این استان در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در بازدید از موزه های مرکز استان اردبیل تصریح کرد: تسریع در امور مرمت موزه ها به ویژه به دلیل حضور گردشگران ضروری است.

وی به ضرورت اتمام نورپردازی صحن مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی تا هفته استان اردبیل تاکید کرد و افزود: همچنین انتظار می رود ساماندهی حوض صحن موزه، نصب درب محل استقرار عوامل حفاظت،  روغن کاری گره های چینی صحن بقعه، گلکاری و چمن کاری محوطه و بیمه کارکنان بقعه باید در کمترین زمان انجام شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در موزه های استان به ویژه موزه باستان شناسی و ارائه ایده های جدید رونق موزه ها تاکید کرد.

فلاحی  با تاکید به مستند سازی و ارائه گزارش عملکرد از اقدامات مرمتی موزه ها همچنین خواستار ساماندهی مخزن صخره ای موزه باستان شناسی و ارائه طرح کاربری جدید محوطه موزه مردم شناسی شد.

وی همچنین به ضرورت تهیه و تدارک اقلام پذیرایی و تشریفات در موزه ها تاکید کرد و افزود: اردبیل1400، شهر موزه ها افق ترسیم شده برای استان اردبیل است و بر همین اساس مرمت موزه های موجود و احداث موزه های جدید با اولویت دنبال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.