به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله فلاحتی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل اظهار داشت: زمین در استان گیلان به علت توریستی بودن آن مورد توجه قرار گرفته لذا مدیران جهاد کشاورزی و قوه قضاییه باید تمامی تلاش خود را در جهت مقابله با زمین خواری بکار بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: البته زمین خواری و سرمایه گذاری تفاوت دارد و نباید برای کسانی که به عنوان سرمایه گذار وارد شهرستان ها می شوند و به ایجاد اشتغال کمک می کنند، مانع ایحاد کرد.
فلاحتی افزود: اولین موضوعی که در یک شهر به چشم می آید و باعث رشد و شکوفایی آن می شود، وحدت و هم دلی مسئولان و متولیان شهر است که این وحدت نفع فراوانی به شهرستان می رساند.
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مسئولان در نظام اسلامی پاسخگوی تمامی مطالبات مردم نیستند و نمی توانند باشند چرا که امکانات حکومتی از یک محدودیت خاصی برخوردار است و همیشه مطالبات مردمی گسترده است و پاسخگویی به تمام آنها غیر ممکن اما با اخلاق شایسته می توان در برخورد با مردم مرهمی بر دردها و مشکلات آنان گذاشت.
وی خطاب به مسئولان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به خون شهیدان رنگین شده و ما وام دار آنها هستیم و از همه مسئولان بخصوص جهاد کشاورزی می خواهم که با توجه به طبیعت و کشاورزی بودن شهرستان سیاهکل در جهت ایجاد اشتغال در این شهرستان برای حل و فصل مشکلات مردم کوشا باشند .
وی به منطقه گردشگری دیلمان نیز اشاره کرد و گفت: این منطقه با داشتن سابقه تاریخی چند هزار ساله باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد ولی متاسفانه علاوه بر سخت گذر بودن برخی از نقاط دیلمان ، این منطقه با مشکل تامین آب شرب نیز روبروست و فاقد مخزن آب شرب مناسب است که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است .
فلاحتی با اشاره به اینکه زنان روستایی و جوانان روستاها می توانند با ایجاد دامداری و پرورش دام و طیور و تولید سبزیجات به ایجاد اشتغال پایدار کمک کنند، افزود: در تولید گوشت و سبزیجات روستاها ظرفیت های زیادی دارند زیرا بسیاری از مردم به غذاهای ارگانیک روی آورده اند که مسئولان با دادن تسهیلات کم بهره می توانند به اشتغال روستایی و تولید کار کمک شایانی داشته باشند.
وی به برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه های سیاهکل اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تجدیدپذیری کم رودخانه های مناطق شمالی عده ای با دور زدن قانون دنبال نفع شخصی خود هستند اما از قوه قضاییه می خواهیم در این موضوع مهم جلوی سودجویان ایستادگی کند.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان، در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029/7297/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.