نقی هدایتی روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان کشور در رشت برگزار شد که خوشبختانه فرنگی کاران ما درخشش بسیار خوبی داشته و موفق به کسب دو عنوان قهرمانی و یک مقام سومی شدند.
وی افزود: بر این اساس و در جریان این رقابت ها ، مهدی احدی زناب کشتی گیر شایسته گیلانی درخشش بسیار خوبی داشت و در وزن 45 کیلوگرم برابر تمامی رقبای خود به پیروزی دست یافت و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد.
وی ادامه داد: همچنین فرید سیرتی مقدم دیگر کشتی گیر فرنگی کار گیلانی حاضر در این رقابت ها نیز، درخشش خیلی خوبی داشت و موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای وزن 55 کیلوگرم شد؛ در رقابت های وزن 80 کیلوگرم نیز امیرحسین طباطبایی موفق ظاهر شد و سرانجام توانست عنوان سومی را کسب کند.
رئیس هیات کشتی گیلان به حضور کشتی گیران آزادکار این استان در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسابقات نیز که به میزبانی رشت برگزار شد، کشتی گیران گیلانی موفق به کسب دو مقام سومی و مدال برنز شدند.
وی اضافه کرد: معین قاسمی کشتی گیر شایسته گیلانی در وزن 55 کیلوگرم و ابوالفضل رستم پور دیگر کشتی گیر این استان در وزن 110 کیلوگرم توانستند مقام سوم و مدال برنز را کسب کنند.
هدایتی به تفاوت کشتی فرنگی و آزاد این استان اشاره و اضافه کرد: کشتی فرنگی سابقه طولانی در گیلان دارد و به همین دلیل به خصوص در رده های سنی پایه ، فرنگی کاران بهتر از آزادکاران نتیجه می گیرند.
وی در ادامه گفت: البته ما در رشته آزاد با مشکلات فنی نیز مواجه هستیم که امیدواریم به زودی این نقایص فنی برطرف شود تا آزادکاران گیلانی نیز همانند فرنگی کاران درخشش خوبی در مسابقات کشوری داشته باشند.
رئیس هیات کشتی گیلان افزود: ما در رده بزرگسالان با این مشکل مواجه نیستیم چون مجتبی اصغری از گیلان به همراه تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام جهانی روسیه حضور دارد و محمد نامجومطلق دیگر کشتی گیر گیلانی به همراه تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا حضور می یاید.
هدایتی در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه میزبانی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان کشور را برگزار کردیم، متاسفانه هیچ یک از مسئولان این شهرستان حتی برای لحظاتی از این رویداد بزرگ دیدن نکردند.
وی گفت: متاسفانه به کشتی که ورزش اول کشور محسوب می شود کم توجهی زیادی می شود و این تبعیض و بی عدالتی نیز یک نوع ظلم است که امیدواریم مسئولان ما فقط به دنبال فوتبال نباشند و برای سایر رشته های پرطرفدار همچون کشتی نیز ارزش قائل شوند.
رقابت های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان کشور از بیستم اسفند ماه به مدت دو روز و مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان کشور از روز 23 اسفند ماه به مدت دو روز در رشت برگزار شد.
7285 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.