حجت الاسلام حسن روحانی و شماری از اعضای هیأت دولت، نیمه اسفندماه جاری در سفری دو روزه به گیلان آمدند. همچنین به مناسبت هفته درخت‌کاری، رئیس جمهوری پس از حضور و سخنرانی در مراسم افتتاح رسمی راه آهن قزوین - رشت، در محوطه ایستگاه راه آهن رشت یک اصله نهال کاشت.
محسن یوسف پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به لزوم حفاظت مشارکتی و مشارکت مردم در صیانت از منابع طبیعی، کمبود نیرو و اعتبار مهمترین مشکل در حفاظت از منابع طبیعی استان است.
وی از نمایندگان گیلان در خانه ملت خواست هرچه زودتر لایحه جامع منابع طبیعی را که از سال 89 به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، تصویب کنند.
یوسف پور با بیان اینکه در سال جاری، 145 قاچاقچی چوب هنگام ارتکاب جرم بازداشت شدند، افزود: در این مدت 533 فقره پرونده تخلف قطع غیرمجاز درختان به مراجع قضایی ارسال شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 44 درصد بیشتر است.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اختصاص یافت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه رویکرد امسال این اداره کل مقابله با قاچاق چوب، اجرای طرح حدنگاری (کاداستر ) ، جمع آوری بانک اطلاعاتی سازه‌های غیر مجاز در عرصه‌های منابع طبیعی بود، گفت: در 11 ماه گذشته 386 فقره پرونده تخلف تصرف اراضی ملی به مراجع قضایی ارسال شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 43 درصد کمتر است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.