به گزارش ایرنا سردار سرتیپ قاسم رضایی روز پنجشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) در جمع خبرنگارن افزود: جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی لجمن (لبه نخست منطقه نبرد) خط مقدم دنیا در مقابله با مواد مخدر بوده و آرمان انقلاب اسلامی ما می گوید که مواد افیونی برای همه کشنده است.
وی گفت: ملت های غربی باید متوجه شوند که اگر نگاه عاطفی جمهوری اسلامی نبود مشکلات جدی برای اروپا و غرب ایجاد می شد.
فرمانده مرزبانی اظهار داشت: ملت های غربی باید از دولت هایشان تقاضا کنند که به یاری و کمک جمهوری اسلامی در حوزه های مقابله با مواد مخدر بیایند و به دولت های خود فشار بیاورند که چرا این توطئه ها را در جهان درست می کنند و چرا منافع نامشروع خود را اینگونه ترویج می کنند.
وی گفت: با دلارهای نفتی بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس مزدور درست می کنند و اتفاق هایی که امروز در حوزه مرز پاکستان رخ می دهد بخشی از جانی های فراری تحت تعقیب دستگاه قضایی ما در حوزه بلوچستان پاکستان سکنی گزیدند و آنجا مزدوری می کنند.
سردار رضایی افزود: آنجا از طریق استکبار سلاح در اختیارشان قرار می دهند و کارهایی که در مناطق مرزی انجام می دهند، قابل تحمل نیست.
وی گفت: مرزهای مشترک بین دو کشور مرزی است که باید به طور مشترک مدیریت شود و هر اتفاق ناگواری بیفتد باید پاسخگو باشند که از دولت و ارتش پاکستان و دستگاه های امنیتی این کشور انتظار داریم حسن همجواری را نشان دهند.
وی بیان کرد: ما از توانمندی ارتش پاکستان آگاهی و انتظار داریم مطالبات مردم ایران را به خوبی همکاری های قبلی ادامه دهند و کسانی که در خاک آنها پناه گرفتند را پاکسازی کنند.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات خوبی را ارتش پاکستان شروع کرده و قول هایی دادند که انتظار داریم نفراتی که گروه های تروریستی به گروگان بردند و نگهداری می کنند، را به دقت آزاد کرده و تحویل ایران دهند.
وی افزود: مدیریت در مرز نیازمند الزاماتی مثل جاده و ابنیه است که سال قبل امکاناتی ایجاد شده اما کافی نیست و در برنامه ششم توسعه طرحی از طریق ستاد کل نیروهای مسلح ارائه و از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شد که دولت هم پذیرفت اما هنوز امکانات متناسب با این لایحه تامین نشده است.
وی اظهار داشت: سال 1397 اعتبارات انسدادی تامین وصول نشد و برنامه ها ناقص می ماند که نیاز مرزبانی است و در حوزه دریا الزامات شناور نیاز به اعتبارات خاص خود را دارد که امیدواریم تا سال 1399 که انتهای برنامه ششم است دیگر مشکل امکانات زیرساختی در مرزها را نداشته باشیم.
سردار رضایی گفت: وظیفه ذاتی ما مرزبانی است و در قانون آمده هرگونه تردد غیرمجاز در مرز جرم است اما هزینه جرم پایین است که از مسئولان مختلف در حوزه قانونگذاری و مجلس و مرکز پژوهش های مجلس درخواست کردیم طرح بالابردن هزینه جرم را در دستور کار قرار دهند تا آمار جرم پایین بیاید.
وی ادامه داد: برخی کارشناسان گفته بودند که گرانی قیمت گوشت به دلیل قاچاق است که باید بگوییم اینگونه نیست و همه احشامی که در این قالب بود زیر 30 هزار راس است و گرانی گوشت را باید در جای دیگر بررسی شود.
سردار رضایی اظهار داشت: در حوزه مرز خراسان جنوبی وضعیت خوبی داریم که زیرساخت های مناسبی وجود دارد و یکی از ابزارهای جدی مرزبانی دیپلماسی است که با کشورهای همسایه مثل افغانستان ارتباط خوبی داریم.
وی گفت: در موضوع تبادل کالا و فعال شدن بازارچه ها اقداماتی از قبل بوده و دو ماه پیش نیز از طرف افغانستان محدودیت ایجاد شده بود که با هماهنگی هایی که از طرف دولت ها انجام شده امیدواریم از هفته آینده ترددها بین مرزنشین ها و تبادل کالا انجام شود.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مرزهای ما طولانی و مهم است گفت: با کشورهای مختلف همسایه هستیم و در شرق نیز با کشورهای افغانستان و پاکستان همسایه هستیم که هر 2 کشور افغانستان و پاکستان جمهوری اسلامی هستند و مشترکات زیادی با این دو همسایه داریم.
وی اظهار داشت: مراودات در سطح های مختلف با کشورهای افغانستان و پاکستان داریم و روابط ما با وجود توطئه های دشمن بسیار عالی است و هوشیاری دولتمردان و ملت های منطقه موجب شده دسیسه دشمن خنثی شود.
سردار رضایی گفت: فتنه موادمخدر در منطقه شرق و کشور افغانستان هر روز افزایش می یابد به طوری که 20 سال قبل طبق گزارش سازمان ملل متحد تولید مواد مخدر افغانستان 200 تن بود و امروز به 9 هزار تن رسیده و این یک فتنه شوم است که وقتی پای کشورهای غربی به این منطقه مسلمان رسید به این شکل فتنه را شروع کردند و جمهوری اسلامی به عنوان خط مقدم مقابله با این فتنه است.
در این آیین سرهنگ احمد تفکری به عنوان فرمانده مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) بیرجند معرفی و از خدمات سرهنگ محمدرضا نایاب در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.