به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا نازک کار روز پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی آستارا افزود: در نوروز امسال، 81 هزار و 307 نفر گردشگر داخلی و خارجی از مرز آستارا تردد کردند و در تعطیلات نوروز سال جدید پیش بینی می شود این تعداد تا 25 درصد افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به این که از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه یک میلیون و 284 هزار و 183 نفر از مرز آستارا تردد کرده اند افزود: مجموعه پایانه مرزی آمادگی لازم برای ارائه خدمات روزانه به چهار هزار نفر را دارد.
وی بیان کرد: در یازده ماه امسال 75 هزار و 428 دستگاه کامیون حامل بار از مرز آستارا وارد و خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش یافته است.
نازک کار گفت: چهار بانده کردن بخشی از محور آستارا-تالش و آغاز عملیات کنار گذر شهر تالش در سفر رئیس جمهوری به استان گیلان پیگیری می شود و محدودیت های مالی از دلایل توقف عملیات اجرایی این طرح هاست.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: این نهاد در جاده های استان در ایام نوروز با هدف خدمت و امداد رسانی به مسافران آمادگی دارد و ایمن سازی، کاهش تلفات رانندگی و افزایش سطح خدمات و سرویس دهی به مسافران از مهمترین مواردی است که در طرح نوروزی مورد توجه قرار گرفته است.
استان گیلان دارای یکهزار و 900 کیلومتر راههای اصلی و فرعی و 9 هزار کیلومتر راههای روستایی است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود و سالانه بیش از یک میلیون مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.