رئیس جمهور گفت: سال 97 را برغم همه دشواری‌هایی که وجود داشت سالی پرافتخار می‌دانم و مردم با صبر و ایستادگی مثال‌زدنی در مقاطع مختلف افتخارآفرینی کردند و مردم اعتماد کامل داشته باشند که دولت از همه توان خود برای رفع مشکلات و بهبود شرایط آنان استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه توسعه و برگزیدگان استان گیلان گفت: دولت به تنهایی قادر نیست مشکلات کشور را حل کند و ما در سیاست و فرهنگ و اقتصاد حضور مردم را نیاز داریم.

رئیس جمهور گفت: سال 97 را برغم همه دشواری‌هایی که وجود داشت سالی پرافتخار می‌دانم و مردم با صبر و ایستادگی مثال‌زدنی در مقاطع مختلف افتخارآفرینی کردند و مردم اعتماد کامل داشته باشند که دولت از همه توان خود برای رفع مشکلات و بهبود شرایط آنان استفاده می‌کند.

روحانی با بیان اینکه مردم شریف استان گیلان در همه مقاطع همواره پشتیبان انقلاب و نظام بودند با تقدیر از حضور مردم در مراسم استقبال،گفت:  مشاهده احساسات پرشور و لبخند مردم در مسیر تردد مرا شرمنده می‌کند، چرا که امسال مردم سال سختی را تحمل می‌کنند، اما وقتی از دیدن خادم خود ابراز محبت کرده و لبخند می‌زنند، معنایش این است که اگر چه مشکل داریم، اما در عین حال می‌فهمیم که شرایط چیست و کسانی که بار مسئولیت را بر دوش دارند، در شرایط عادی قرار ندارند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی با تلاش مسئولان سرمایه‌گذار وارد ایران می‌شود اما به محض خروج از کشور، بلافاصله از خزانه‌داری آمریکا با او تماس گرفته و او را نسبت به فعالیت در ایران تهدید می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت آمریکا به دروغ ادعا می‌کند که تنها با نظام و حکومت ایران مشکل دارد و این ادعا یک دروغ بی‌شرمانه است. آنان حتی برای ساخت یک مرکز دارویی برای مردم اعمال فشار می‌کنند.

روحانی کاری که حکومت آمریکا انجام می‌دهد را جنایت علیه بشریت دانست و گفت: مشکل آنان برجام و مذاکرات هسته‌ای نیست. امروز آنان با همه ملت‌ها مشکل دارند و بر مردم یمن، ونزوئلا و کشورهای مختلف جهان و حتی دوستان خود فشار می‌آورند. حکومت آمریکا ظاهراً از آزار دیگران لذت می‌برد و افتخارش را این می‌داند که از تعهدات بین‌المللی به راحتی خارج می‌شود و این با منطق، عقل و سیاست سازگار نیست.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از برگزیدگان، مبنی بر اینکه نگرانی‌هایی نسبت به تداوم مسیر سال 92 و  96 دارد، گفت: نگرانی به مانند شک و تردید می‌ماند، اگر شکی ما را به ایمان راستین و تعقل درست بکشاند، بی‌تردید ارزشمند است، اما شکی که سستی و خانه‌نشینی را به همراه داشته باشد، مفید نیست.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر نگرانی باعث شود که تلاش و فعالیت خود را افزایش داده و وحدت و همدلی را تقویت کنیم، مقدس و ارزشمند است و در مقابل اگر نگرانی باعث شود تا روحیه ما خسته گردد، آن نگرانی به درد نمی‌خورد.

دکتر روحانی هدف اصلی دشمنان را ایجاد یأس و ناامیدی در مردم دانست و گفت: دشمنان به دنبال این هستند که مردم را خسته کرده و اعتماد بین مردم و مسئولان را از بین ببرند. بی‌تردید اگر مردم به مسئولان و خادمان خود اعتماد نداشته باشند، هیچ کاری پیش نخواهد رفت و همه پروژه‌هایی که امروز در استان به بهره‌برداری رسید، در سایه اعتماد بوده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: متأسفانه بعضی از حرف‌هایی که در گوش و ذهن مردم دمیده می‌شود، اخبار و تحلیل‌های دروغ است و نباید به آن توجه داشت.

 روحانی با بیان اینکه دولت در کنار مردم و بخش خصوصی مشغول کار و تلاش شبانه‌روزی است، گفت: اینکه در یک روز این حجم از پروژه در یک استان افتتاح می‌شود، نشان‌دهنده گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام شده است و باید توجه داشت که نباید وجود مشکلات باعث شود که کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی که انجام می‌گیرد، فراموش شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز  دشمنان با همه بغض و کینه‌ای که نسبت به ملت ایران دارند به سوی ما سنگ پرتاب می‌کنند و بدون تردید میدان جنگ و مبارزه بدون هزینه نیست.

 روحانی گفت: امروز دولت در کنار سایر قوا به‌رغم اختلاف سلیقه‌هایی که وجود دارد مشغول تلاش و خدمت‌رسانی است و همه باید در این مسیر در کنار یکدیگر باشیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز دشمن خود را برای مبارزه و جنگ بسیج کرده است و در این راه پول کشورهای مرتجع منطقه، کینه صهیونیست‌ها و دشمنی سردمداران آمریکا در کنار هم مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

دکتر روحانی گفت: همه تلاش دولت از ابتدا بر این بوده که با دنیا در چارچوب عزت و مصالح مردم، تعامل برقرار کند و در این راه کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

رئیس جمهور  اظهار داشت: زمانی که آقای ظریف و همکارانش عازم مذاکره هسته‌ای بودند، آنها را فرا خوانده و اعلام کردم که در روند این مذاکرات یک خط قرمز دارم که اگر مراعات نشود هیچ توافقی را نخواهم پذیرفت و آن خارج شدن از فصل 7 منشور سازمان ملل متحد و لغو قطعنامه‌ها است و این شرطی بود که بر روی آن کاملاً تأکید داشتم.

 روحانی اضافه کرد: در تاریخ سازمان ملل نظیری وجود ندارد که کشوری تحت فصل 7 قرار بگیرد و بدون اینکه آن را اجرا کند، از آن خارج شود و برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران از فصل 7 خارج شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: فصل 7 به معنای قرار داشتن در مرز جنگ است و کشوری  را که تحت فصل 7 قرار می‌دهند به معنای آن است که هر کاری می‌توانند علیه آن انجام دهند که مرحله آخر آن جنگ است.

روحانی اضافه کرد: در این راستا رئیس جمهور فرانسه به طور علنی و در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که در سال 91، 5 کشور متفقاً تصمیم به جنگ علیه ایران گرفتیم و وقتی انتخابات سال 92 پیش آمد و شما روی کار آمدید شاهد تغییر شرایط بودیم، لذا از تصمیم خود دست نگه داشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات 92 و شگفتی‌آفرینی آنها کشور را از جنگ حتمی نجات داد. این تحلیل نیست، بلکه گفته‌های رئیس جمهور فرانسه در یک جلسه علنی و مطبوعاتی است. با این شرایطی که حاکم بود، توانستیم  کشور را از فصل 7 بدون آنکه یک لحظه قطعنامه را اجرا کنیم، خارج شویم.

 روحانی گفت: قطعنامه 2231 یکی از افتخارات دولت یازدهم است و کسی به آمریکا اعتماد نکرده است چرا که تضمینی بالاتر از سازمان ملل و شورای امنیت وجود ندارد و کاری که امروز آمریکا علیه ایران انجام می‌دهد در حقیقت علیه سازمان ملل و شورای امنیت است. ما به کسی اعتماد نکردیم و بر مبنای بدبینانه‌ترین شرایط وارد مذاکره شدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ایستادگی و حمایت مردم نبود، نمی‌توانستیم در مذاکرات به موفقیت برسیم، گفت: در جریان مذاکرات آمریکایی‌ها به یکی از اعضای تیم مذاکره کننده، گفته بودند که سفرهای استانی رئیس جمهور و حضور مردم در این سفرها را دنبال می‌کنند. لذا قطعاً حمایت و حضور مردم باعث قدرت و روحیه مسئولان است و دشمنان از این حضور و رأی مردم می‌ترسند.

روحانی با تأکید و تلاش برای رفع مشکلات گفت: دولت به تنهایی قادر نیست، همه مشکلات را حل و فصل کند و همه باید برای غلبه بر مشکلات دست به دست هم بدهیم و بدون تردید در دنیای سیاست، اقتصاد و فرهنگ، نیازمند حضور و مشارکت مردم هستیم و حضور مردم می‌تواند قدرت بزرگی را خلق کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید  و متزلزل کردن اراده مردم است، گفت: انتقاد هیچ اشکالی ندارد و دولت کاملاً از آن استقبال می‌کند و آن را حق آحاد مردم می‌داند. ممکن است که اشتباه داشته باشیم،‌خود را عقل کل نمی‌دانیم و نیازمند انتقاد و پیشنهادات اساسی، فرهیختگان، علما و مردم هستیم.

روحانی تصریح کرد: هیچ شکی ندارم که اگر با هم باشیم، پیروز خواهیم بود و شکست نمی‌خوریم.

رئیس جمهور گفت: وظیفه دولت این است که سختی‌ها و مشکلات را حل و فصل کند و همه تلاش دولت در یکسال گذشته این بود که در تأمین کالاهای اساسی مشکلی وجود نداشته باشد و کالا در بازار موجود بوده و با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار بگیرد.

روحانی لزوم اعتماد متقابل مردم و مسئولان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: دولت صد در صد به مردم اعتماد دارد و امیدواریم مردم هم به دولت و مسئولان اعتماد داشته باشند و بدانند که دولت به فکر مردم است و شبانه‌روز برای رفع مشکلات و بهبود شرایط مردم تلاش می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.