واشنگتن پست در مطلبی نوشت استعفای ظریف اوضاع را بدتر می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به دنبال آن که «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به طور ناگهانی استعفای خود از این سمت را اعلام کرد، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با این عنوان که «استعفای ظریف خبر خوبی نبود» نوشت: «ما هم از ظریف دل خوشی نداشتیم اما خبر استعفای او خبر خوبی نبود. استعفای ناگهانی وزیر امور خارجه ایران با واکنش های مختلفی روبرو شد. اما این کار واقعا به چه معناست؟»

«دشمنان ایران این خبر را به عنوان یک پیروزی برای خود قلمداد کردند، اما کسانی که امید داشتند از طریق سیاستمداران با دیگر کشورهای جهان وارد تعامل شوند، مایوس شدند. از نظر آنها، ظریف بهترین شانس برای ایجاد تغییر از داخل، با بازگشایی ایران به روی سرمایه گذاری خارجی محسوب می شد. »

واشنگتن پست مدعی شد: «ظریف محصول روابط عجیب میان آمریکا و ایران است که دورنمای زندگی او را ساخته است.» و ادامه داد: «ظریف فارغ التحصیل دانشگاه سانفرانسیسکوست و سپس مدرک دکترای خود را از دانشگاه دنور گرفته است. او از اقبال سیاسی کافی برخوردار بود که بتواند قدرت های جهانی را وادار کند پای میز مذاکرات جدی طولانی مدت بمانند و در نهایت به توافقی بر سر مسئله ای بزرگ ژئوپلیتیکی دست یابند که قبلا پیشینیان او قادر به انجام آن نبودند.»

در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: «این نگرانی وجود دارد که استعفای ظریف در چنین دوره ای سخت از روابط آمریکا و ایران چه نتیجه ای در پی خواهد داشت. شاید تساهل و توجیه های معمول او برای رفتار ایران خیلی مطلوب نبود، اما سکوت بین ایران و آمریکا احتمال دارد اوضاع را بدتر کند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.