به گزارش ایرنا به نقل از سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی روز چهارشنبه در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان گیلان در جلسه شورای اداری لنگرود افزود: سیاست وزارت بهداشت فراهم کردن حداکثر دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم با حداقل هزینه است، ضمن این که منابع موجود محدودست و باید به نحو احسن و عادلانه توزیع شود.
وی با بیان این که به مردم اطمینان می دهیم که سال آینده هیچ داروی اساسی و مورد نیاز آنها دچار کمبود نشود، اظهار کرد: بررسی کمبودهای دارویی کشور اولین کار روزانه ام است، امروز آمار کمبودهای دارویی کشور نسبت به روز مشابه در سال قبل کمتر بود و این پیام را به مردم می دهیم که در سال آینده علیرغم تحریم های ظالمانه، کوچک ترین نقصانی در ارائه خدمات دارویی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه رویکرد ما تقدم بهداشت بر درمان و درمان سرپایی بر درمان بستریست، اظهار کرد: امروزه گرفتار بیماری های غیرواگیر هستیم و بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و حوادث جاده ای هر ساله قربانیان زیادی می گیرد، بنابراین سیاست ما توجه ویژه به بیماری های غیرواگیرست و برای کنترل و پیشگیری از این بیماری ها نیاز به تقویت مشارکت بین بخشی، ارتقای سطح آموزش مردم و تشخیص زودهنگام بیماری ها داریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند که در این صورت ممکن است با علائمی مانند نارسایی های قلبی و سکته به مراکز درمانی مراجعه کنند اما اگر قبل از پیشرفته شدن بیماری ها، بتوانیم آنها را در مراحل اولیه تشخیص دهیم، از تحمیل هزینه های سنگین به مردم و کشور جلوگیری کرده ایم.
وی ضمن تاکید بر لزوم توسعه تخت های بیمارستانی متناسب با تعداد جمعیت و مشارکت بخش خصوصی، اظهار داشت: باید سیاست های حوزه سلامت را به گونه ای تعریف کنیم تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق محروم تشویق شود و یکی از این سیاست ها می تواند تامین نیروی طرحی برای سال های اول فعالیت بخش خصوصی باشد.
نمکی با اشاره به ساخت بیمارستان لنگرود اظهار امیدواری کرد تا با تامین منابع مورد نیاز، همزمان تکمیل و تجهیز شود و شاهد افتتاح این مرکز در بهار سال آینده باشیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی و شماری از اعضای هیأت دولت امروز و فردا (پنجشنبه) مهمان گیلانی ها هستند.
حجت الاسلام حسن روحانی در اواخر فروردین ماه سال 94 در پانزدهمین سفر استانی خود و نیز اوایل فروردین ماه سال 96 برای بهره برداری از چندین پروژه مهم عمرانی و صنعتی به گیلان سفر کرده بود.
7286/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.