به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم عصر سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری آستارا افزود: بیش از 80 درصد خانوارهای شهر آستارا در تفکیک زباله از مبدا مشارکت می کنند اما زباله های تولیدی در روستاها تفکیک نمی شود.
وی اضافه کرد: بخشداران، دهیاران با اجرای کارگاه های آموزشی در مساجد و مدارس به نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله اقدام کنند و مشارکت و همکاری روستائیان ضروری است.
وی بیان کرد: روستای حیران در بخش مرکزی و کانرود در بخش لوندویل به عنوان روستاهای آزمونه تفکیک زباله از مبدا انتخاب شده اند و پاکیزگی روستاهای آستارا به سبب برخورداری از جاذبه های طبیعی و میزبانی گردشگران ضروری است.
لقمانی مقدم گفت: حضور فعالان زیست محیطی، تقویت تشکل های مردمی و تعامل مردم و مسئولان، نقش محوری در حفاظت محیط زیست دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم اظهار کرد: مبادی ورودی شهر به دلیل انباشت زباله، چهره نازیبا به شهرستان بخشیده و شهرداری در آستانه نوروز به پاکسازی محیط شهری اقدام کند.
محمد رضا روشنی افزود: دهیارانی که در مدیریت پسماند روستاها کوتاهی کنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد و در ایام نوروز با همکاری دوستداران طبیعت، برنامه پاکسازی در حاشیه تالاب استیل و پناهگاه حیات وحش برگزار می شود.
در آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود. این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت، دو بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.