رئیس خط آهن سراسری جمهوری آذربایجان گفت: ایران و آذربایجان در راستای اجرای سیاست های اقتصادی همواره در کنار هم بوده اند که راه اندازی کریدور شمال و جنوب یکی از مصادیق بارز آن است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از آستارا، در پی‌سفر رئیس‌جمهور به استان‌گیلان و افتتاح خط آهن قزوین - رشت، صبح امروز "جاوید قربان اف" رئیس خط آهن سراسری جمهوری آذربایجان جهت حضور در این مراسم از طریق مرز آستارا وارد کشور شد.

جاوید قربان اف در همین رابطه طی سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم که این افتتاح برای هر دو کشور مایه خیر و برکت باشد چرا که بسیاری به راه اندازی این کریدور حتی باور هم نداشتند چه برسد به اینکه شاهد بهره برداری از آن هم باشند ولی ما اکنون مشاهده می‌کنیم که در سال میلادی گذشته بالغ بر ۲۷۰ هزار تن کالا از همین طریق جابجا شده و پیش‌بینی می کنیم که تا پایان ماه مارس این رقم به بالای ۵۰۰ هزار تن برسد.

وی با اشاره به روابط دو کشور نیز گفت: سیاست‌های همسایگی ایران و آذربایجان چنین نشان می‌دهد که سیاست گذاری‌های روسای جمهور دو کشور درست و اصولی بوده و جای بسی امیدواری است که ادامه این سیاست‌ها موجب تحولات اقتصادی دو کشور و مردم منطقه باشد.

قربان اف در پایان گفت: ایران و آذربایجان در راستای اجرای سیاست های اقتصادی همواره در کنار هم بوده اند که راه اندازی کریدور شمال و جنوب یکی از مصادیق بارز آن می باشد که امیدوارم این همکاری ها پیوسته ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.