جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر و شورای ترافیک به ریاست فرماندار لاهیجان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، در این جلسه که با حضور روسای ادارات شهرستان لاهیجان برگزار شد، مهم‌ترین راهکارها و برنامه‌های شهرستان لاهیجان برای مسافران و گردشگران در ایام نوروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جهانگیری، معاون فرمانداری لاهیجان در این جلسه با اشاره به اینکه 10 کمیته برای تسهیل برنامه‌های نوروزی با محوریت فرماندار لاهیجان مشخص شده است، گفت: با هماهنگی که با روسای ادارات انجام شده است، مهمترین موانع سفر در لاهیجان و همچنین اسکان مناسب مسافرین در شهر برنامه‌ریزی شده است، به‌طوری که پس از رایزنی با پلیس راه رشت – لاهیجان که در جلسه شورای ترافیک مورد بحث و بررسی قرار گرفته ورودی شهر لاهیجان از قبیل میدان گیل و فلکه شیخ زاهد از سمت لنگرود با اجرای طرح ترافیکی با حضور مامورین راهنمایی و رانندگی نوروز سال آینده کمترین ترافیک را در این مسیر شاهد خواهیم بود.

معاون فرماندار لاهیجان با تاکید بر اینکه همه امکانات برای رفاه گردشگران و مسافران در شهرستان لاهیجان برنامه‌ریزی شده است از برنامه‌ریزی اسکان مسافران در فضاهای آموزش و پرورش، مساجد و اوقاف خبر داد و افزود: با رایزنی که با جایگاه داران بنزین صورت گرفته تمام جایگاه داران آمادگی خود را جهت عرضه بنزین و گازوئیل برای رانندگان اعلام کرده‌اند و ترمینال‌های مسافربری نیز آماده‌اند تا بهترین خدمات را به مسافرین ارایه دهند.

جهانگیری همچنین از بازدیدهای روزانه ستاد اقامه نماز درخصوص نمازخانه‌های بین راهی خبر داد تا بهترین مکان را برای نماز مسافران فراهم آورند.

از سوی دیگر اداراتی که دارای مهمانسرا هستند باتوجه به حجم ورودی گردشگران به لاهیجان سالن‌هایی مثل سالن خانه معلم و اداره پست را برای اسکان و نماز مسافران آماده کنند.

وی همچنین از اعلام آمادگی صددرصدی اورژانس و مراکز درمانی برای کشیک شبانه فعال در لاهیجان خبر داد و گفت هر شب حداقل 2 پزشک کار معاینه و درمان مسافران را چنانچه به کمک‌های پزشکی نیاز داشتند انجام داده و آماده خدمات باشند.

در این جلسه همچنین پورحسن، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر لاهیجان از ورودی بالغ بر 5 میلیون و هفتصد هزار مسافر در نوروز سال جاری در لاهیجان خبر داد و گفت: 5 هتل و 4 هتل آپارتمان و بالغ بر 23 واحد پذیرایی با حدود 2 هزار و 700 صندلی آماده‌اند تا از مسافرین نوروزی پذیرایی کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر لاهیجان از رشد 51 درصدی مسافرین در شهرستان لاهیجان در سال جاری خبر داد و پیش‌بینی کرد این آمار در سال 1398 با افزایش چشمگیری مواجه شود.

در ادامه پس از صحبت‌های چند تن از مسوولان ادارات شهرستان لاهیجان درخصوص برنامه‌های ادارات متبوع خود برای پذیرایی از مسافرین فرماندار لاهیجان دستورالعمل‌های لازم را به روسای ادارات درخصوص استقبال از مسافرین و گردشگران نوروزی ارایه کرد.

میرغضنفری، فرماندار لاهیجان با تاکید بر اینکه لاهیجان بی‌صبرانه منتظر حضور بهار است گفت: براساس یک سنت دیرینه ایام نوروز که دین مبین اسلام نیز به آن صحه گذاشته فرصت مناسبی برای بازنگری احوالات انسان است تا با دید و بازدیدهای دوستان و خویشاوندان دلهایشان را از زنگار کینه خالی کنند. .

فرماندار لاهیجان با تاکید بر اینکه بهار پیام‌آور حضرت حق است افزود: نوروز به انسان گوشزد می کند که بهار نشانه رستاخیزی است که همه چیز تازه و نو می‌شود.دکتر میرغضنفری ضمن تاکید بر ذخیره‌سازی سوخت در ایام نوروز به موقع رساندن فرآورده‌های نفتی را در ایام نوروز مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به شهر نمونه گردشگری ایران به‌نام لاهیجان لزوم پاکسازی و زیباسازی شهر را از سوی شهرداری مورد تاکید قرار داد و گفت: ممکن است تمام زیبایی لاهیجان در اثر انباشت کوچکی از زباله به‌خصوص در مرکز شهر و دور استخر خاطره خوبی برای مسافران به‌جای نگذارد لذا نظارت هر روز شهر حتی در اماکن خصوصی و عمومی باید مورد توجه همه باشد.

میرغضنفری حضور مسئولان شهرستان لاهیجان را در ایام نوروز مورد تاکید قرار داد و دسترس بودن مدیران را بهتر از دم دست بودن عنوان کرد.

وی از نیروهای انتظامی خواست درخصوص سرقت از مسافران و گردشگران حساسیت ویژه داشته باشند تا کسی مورد تعرض و سرقت قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه حتما در ورودی شهر سفره هفت‌سین پهن شود رعایت صرفه‌جویی و عدم ریخت و پاش را مورد تاکید قرار داد.فرماندار لاهیجان در ادامه با اشاره به فرهنگ اصیل گیلانی و لاهیجانی احیای سنت‌های نوروز‌خوانی همچنین برگزاری چهارشنبه سوری را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.