مصطفی خزاعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد مسافر که بیشتر آنها از مهمانان فرهنگی بودند در قالب هفت هزار و 244 خانوار در مدارس و مراکز اسکان فرهنگیان این استان پذیرش شدند.
وی اضافه کرد: در مجموع از 25 اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری 52هزار و 248 نفرروز مسافر نوروزی در مراکز اقامتی فرهنگیان استان همدان اسکان یافتند.
وی تصریح کرد: ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان با یک هزار و200 اتاق و کلاس درس در 160 فضای آموزشی اعم از خانه معلم، مدارس و آموزشگاه ها به صورت شبانه ‌روزی آماده ارائه خدمات به مهمانان نوروزی به ویژه مسافران فرهنگی است.
خزاعی اظهار کرد: ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان فعالیت خود را از 25 اسفندماه 95 آغاز کرد و روند خدمت رسانی به مسافران نوروزی تا 14 فروردین ماه ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطر نشان کرد: این ستاد در راستای تجهیز فضاهای اسکان در نوروز 96 ، کلاس های نوع 'ج' را که تنها به اختصاص فضا محدود می شد از ظرفیت اسکان فرهنگیان همدان حذف کرد و تعداد کلاس های ویژه را که علاوه بر امکاناتی همچون یخچال، تلویزیون و فرش دارای تخت هستند افزایش داد.
ستادهای اسکان فرهنگیان استان همدان در نوروز سال گذشته با 186 آموزشگاه و یک هزار و 826 کلاس پذیرای فرهنگیان بود و از ابتدای تعطیلات نوروزی تا 12 فروردین سال 95 حدود 64 هزار نفر در مدارس این استان اسکان یافته اند.
استان همدان یکی از استان های غربی کشور است که به عنوان اولین پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی می شود، این استان با داشتن بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و فرهنگی هر ساله در فصول مختلف سال میزبان گردشگران زیادی است.
آب و هوای این استان در ایام نوروز بسیار مطلوب و زیبایی های بهار در دامان کوه های الوند طبیعت زیبا و کوهستانی این استان را دو چندان می کند.
وجود جاذبه های گردشگری همچون غار علیصدر، تپه هگمتانه، آبشار گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا این استان را به عنوان یک استان گردشگری معرفی می کنند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشار دهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.