مهدی الاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدارس شهرستان طبس در سه دسته ویژه، «الف» و «ب» قرار گرفتند و چهار مدرسه در گروه ویژه، 9 مدرسه در گروه «الف» و سایر مدارس در گروه «ب» قرار گرفتند.
وی ادامه داد: تاپایان روز بیست و هفتم اسفندماه سال جاری 816 خانوار فرهنگی با سه هزار نفر و 74 خانوار غیر فرهنگی با 263 نفر در مجموعه اسکان نوروزی فرهنگیان شهرستان طبس پذیرش شده اند.
وی اظهار کرد: اخلاق مداری و مردمداری، سعه صدر، صبر و حوصله، ادب و احترام، مهر و محبت، متانت و نجابت از تاکیدات ما به ستاد اسکان است و به گونه ای عمل خواهیم کرد که زئران و گردشگران رغبت کنند در شهرستان طبس توقف، اقامت، تفریح و خرید کنند و از این سفر لذت ببرند.
جانشین ستاد اسکان طبس در خصوص میانگین مدت اقامت مسافران در سال قبل گفت: سال قبل میانگین اقامت سه روز بود که امسال پیش بینی می کنیم مدت اقامت مسافران ارتقای چشمگیری داشته باشد.
الاهی با بیان این که 101 نفر در این طرح همکاری دارند افزود: 12 نفر در ستاد، 22 نفر در پایگاه ها و 67 نفر در مدارس با این طرح به خدمت رسانی به مسافران نوروزی مشغول هستند.
معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش طبس خاطرنشان کرد: بر اساس سامانه اسکان موقت کشور، سال گذشته روزانه هزار خانوار معادل پنج هزار نفر و در مجموع تعطیلات نوروزی 15 هزار خانوار معادل 75 هزار نفر در پایگاه اسکان فرهنگیان پذیرش شدند.
الاهی افزود: پیش بینی می کنیم امسال نیز معادل سال گذشته زائر، مسافر و گردشگر داشته باشیم.
شهرستان طبس با 75هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
7217*6054* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.