عباس اهرابی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه هزار و 800 خانوار از مددجویان گیلانی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار مستأجر هستند که تا کنون بیش از دو میلیارد و 400 میلیون تومان برای اجاره مسکن به آنها پرداخت‌ شده است.
وی اظهار داشت : اجاره مسکن، بیمه اجتماعی، اهداء جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه درمان، خدمات آموزشی، سفرهای زیارتی، پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر ازجمله خدمات این نهاد برای زنان سرپرست خانوار است.
اهرابی بابیان اینکه زنان تحت حمایت کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات به‌ ویژه تأمین مسکن و تسهیلات اشتغالزایی هستند، تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار شهری که سن آنها زیر 50 سال است و حقوق‌بگیر هم نیستند با پرداخت حق بیمه آنها به تأمین اجتماعی، مشمول حق بازنشستگی می‌شوند.
اهرابی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کمیته امداد را توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت عنوان و تصریح کرد: اهتمام داریم تا با مشاوره‌های به‌ موقع و مؤثر بتوانیم تقویت عزت‌ نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان به ‌ویژه زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم و به کاهش ناهنجاری‌ها و اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی آنها کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در اولویت گذاشتن همسران زنان سرپرست خانوار که فاقد شغل و بیمه هستند برای دریافت وام اشتغال ازجمله مشوق‌هایی است که برای آنها در نظر گرفته‌ شده است.
وی به بهره مندی زنان سرپرست خانوار از بیمه نیز اشاره و تصریح کرد: همچنین زنان سرپرست خانوار ساکن شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از بیمه پایه و مکمل و ساکن روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز از بیمه مکمل کمیته امداد بهره‌مند هستند.
اهرابی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به زنان سرپرست خانوار را یکی از برنامه‌های توانمندسازی آن‌ها عنوان و بیان کرد: زنانی که توانایی انجام کار داشته باشند بر اساس نوع علاقه آنها از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای برخوردار و به‌ تناسب آموزش‌های دریافتی ایجاد شغل می‌کنند.
وی اضافه کرد: تعدادی از آنها هم مرتبط با آموزش‌های دریافتی به مراکز کاریابی برای اشتغال معرفی می‌شوند.
در حال حاضر ، 116 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.