مهدی ولی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان داروی رایگان با اجرای 24 طرح کاروان سلامت و معیشت و با حضور پزشکان، پیراپزشکان و اعضای هلال احمر در مناطق کم برخوردار استان گیلان توزیع شده است.
وی اظهار داشت: از ابتدای بهمن با اجرای طرح سلامت و معیشت جمعیت هلال احمر گیلان، در 24 روستای کم برخوردار استان، افزون بر هفت هزار نفر از خدمات درمانی، دارویی، حمایتی، آموزشی و معیشتی این طرح برخوردار شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: پزشکان و کارشناسان حاضر در این طرح به ساکنان خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، مشاوره روانشناسی، تجویز داروی رایگان، بهداشت محیط و مشاوره بهداشتی ارائه دادند.
وی خاطر نشان کرد: در طرح کاروان سلامت، خدمات درمانی، پزشکی و مشاوره با حضور یکصد و 51 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک و پیراپزشک اجرا شد که افزون بر 626 میلیون ریال داروی رایگان با تجویز پزشکان در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفت.
ولی پور اجرای طرح نیابت دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری دوره آموزش همگانی کمک های اولیه، اجرای طرح پیمان (پیشگیری از اعتیاد) برای نوجوانان روستا و مقاطع متوسطه اول و دوم، راهنمایی، ابتدایی و فضای دوستدار کودک برای پیش دبستانی و تیم سحر برای تمامی دانش آموزان مدارس، تهیه لباس برای دانش آموزان و اسباب بازی برای کودکان و اهدای لوازم بهداشتی را از دیگر فعالیت های این طرح عنوان کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: در این طرح، علاوه بر پزشکان 14 سازمان مردم نهاد، اعضای جوان، مربیان امداد و کمک های اولیه، اعضای تیم درمان اضطراری با حضور در 24 روستا خدمات مشاوره ای، آموزشی، درمانی و حمایتی را انجام دادند.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.