به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده سپاه آستارا روز سه شنبه در یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان گفت: به رغم تلاش دشمنان برای تقابل، محدود سازی و نفوذ در ایران، انقلاب اسلامی به دهه پنجم خود وارد شده و استکبار جهانی در دستیابی به هدفش ناکام مانده است.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: انقلاب اسلامی با جریان های مشابه خود در روسیه، فرانسه و کوبا متفاوت است و مشارکت مردمی، رهبری هوشمندانه و ایدئولوژی و آرمان از شاخص های انقلاب اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: بنا بر اذعان شخصیت های بزرگ جهان، مقام معظم رهبری برنامه های کارشناسی شده، نقشه های هزینه بر و ترفندهای شوم دشمن را همواره با یک سخنرانی نقش بر آب کرده و کشور ما روز به روز در برابر توطئه ها مقاوم تر می شود.
وی مذهبی بودن انقلاب اسلامی را وجه تمایز دیگر آن با سایر انقلاب ها دانست و بر صیانت از آرمان ها و ارزش های شهدا و نظام اسلامی توسط اقشار مختلف مردم و بخصوص دانشگاهیان تاکید کرد.
آرمان گفت: تشابه دفاع مقدس با واقعه عاشورا نشانه پشتوانه دینی انقلاب اسلامی و عامل ایثار رزمندگان اسلام است و امنیت و آرامش امروز در سایه خون با برکت شهدا حاصل شده است.
اورنگ استقامت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آستارا نیز در این یادواره، این آئین را نخستین گرامیداشت شهدای دانشجو در این شهرستان و مصوب ستاد دهه فجر دانست.
پخش نماهنگ یادمان شهدا و مداحی از بخش های قابل ذکر این آئین بود.
حدود هفت هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، شهریار، علمی کاربردی و حوزه علمیه آستارا به تحصیل علم مشغول هستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و 166 شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.
7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.