به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مهدی صدیق امام جمعه لاهیجان روز پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: رهبری در انقلاب اسلامی معنوی ترین، مقدس ترین و محوری ترین رکن نظام است که ادامه دهنده راه پیامبر و حاکمیت معنوی ، دینی و امام معصوم است و رهبر در نظام اسلامی کسی است که از جایگاه معنوی فرمان می دهد.
وی به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: جایگاه اصلی انقلاب مساجد و حسینه ها بودند که امروز دشمنان می خواهند این جایگاه را در کشور تضعیف کنند و همه باید دست در دست هم دهیم و نگذاریم این جایگاه ضعیف شود.
حجت الاسلام مهدی با اشاره به اینکه شهدا از نظر اعتقاد اسلامی زنده هستند و به جامعه عزت ، شرف و آبرو دادند، تصریح کرد:شهدا همه چیزشان را فدای ارزش ها کردند و ما باید راه ، اهداف و خط شهدا را ادامه دهیم و آن را الگوی رفتاری خود قرار دهیم .
وی یادآور شد: لاهیجان در دوران قبل از پیروزی انقلاب نقش مهمی داشت و در دوران انقلاب اسلامی هفت شهید از این شهرستان فدای اهداف و آرمان های انقلاب شدند .
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و این شهرستان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 650 شهید (هفت شهید مربوط به قبل از پیروزی انقلاب است) افزون بر یک هزار و 800 جانباز و 198 آزاده تقدیم نظام کرده است.
شهیدان سجاسی، محمدرضا صابر همیشگی، محمدتقی کنارنک، محمدمهرزاد سلمانی، رضاقلی خرسندی ،غلامرضا پورکریم و کاظم جعفرپور جلالی شهدای قبل از پیروزی انقلاب لاهیجان هستند.
همچنین جمعی از مسئولان لاهیجان در منزل سه شهید در پاشاکی حضور یافتند و به خانواده این شهدا ادای احترام کردند. حضور در سرای نصیر لاهیجان که محل نگهداری کودکان بی سرپرست استان است، از دیگر برنامه های امروز بود.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.