به گزارش خبرنگر ایرنا، مهدی ولی پور روز یکشنبه در همایش آموزشی تیم خبرنگاران و عکاسان بحران گیلان در جمعیت هلال احمر استان در رشت اظهار داشت: بر اساس برنامه های اجرا شده و زحمات داوطلبان در گیلان این قول را می دهم که پاسخگوی حوادث و ارایه خدمات در وسعت استانی باشم.
وی با بیان این که با توجه به احساس نیاز در گیلان در حوزه امداد و نجات در زمان حاضر، زیرساخت های استان تا حدود زیادی تقویت شده و در حد استاندارد با سایر استان هاست، افزود: به لحاظ تقویت لجستیک، تعداد کمی پایگاه های امداد و نجات و آموزش نیروها اقدامات لازم برای پاسخگویی در حوادث انجام گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: قبل از پایان سال، مرکز توانبخشی و دارویی این جمعیت راه اندازی و نقیصه کمرنگ بودن خدمات توانبخشی برطرف می شود و بعد از 70 سال خدمات توانبخشی ارایه خواهد شد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به توجه جمعیت هلال احمر به برگزاری دوره های آموزشی خاطر نشان کرد: در حوزه آموزش ها، رویکرد از کلاس تئوری به دوره های آموزش مهارتی و عملی سوق می یابد.
وی با تشریح خدمات اجتماعی جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: در بخش خدمات اجتماعی از حدود 6 هزار و 800 عضو داوطلب در سال 95 ، به حدود 26 تا 27 هزار عضو داوطلب رسیده ایم که برای آنان دوره های آموزشی مربوطه برگزار می شود.
ولی پور با اشاره به تشکیل تیم خبرنگاران و عکاسان بحران استان گیلان و برگزاری همایش آموزشی برای این تیم خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش ها و ارایه آموزش های لازم به شرکت کنندگان بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان هشت اقدام ضروری پیشنهادی رئیس کمیته صلیب سرخ برای مواجهه با بحران ها و ارایه خدمات بشردوستانه در سال 2019 بیان داشت: تمرکز بر مناطق بحرانی، ارتقای نگرش ها، مهارت ها و تقویت منابع، سرمایه گذاری جدید برای اقدامات پایدار و اثربخش و توجه به خوداتکایی به جای ایجاد وابستگی در کمک های بشردوستانه
از جمله این پیشنهادات است.
وی افزود: طراحی مدل های عملیات جدید بشردوستانه، بهره برداری از فرصت های فناوری دیجیتال در ارایه کمک های بشردوستانه و پیشگیری از هدر رفت منابع، پرداختن به ترومای پنهان ناشی از بحران ها مانند مشکلات ذهنی، روحی و روانی و تامین احترام به قوانین و نپذیرفتن هیچ عذر و بهانه ای برای نقض آنها از دیگر اقدامات ضروری پیشنهادی رئیس کمیته صلیب سرخ برای مواجهه با بحران ها و ارایه خدمات بشردوستانه در سال 2019 است.
مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این همایش در سخنانی خبرنگاران و عکاسان خبری را سرمایه های اجتماعی و فرهنگی جامعه عنوان و تصریح کرد : این که قبول کردیم خبرنگاران و عکاسان سرمایه های اجتماعی هستند دو چراغ مسئولیت خطیر روشن می شود.
علیزاده مسئولیت اجتماعی و رسالت اجتماعی را به عنوان این دو چراغ بیان کرد و افزود: مسئولیت اجتماعی از سوی مردم که بایستی از این سرمایه های رسانه ها حفاظت کنند و رسالت اجتماعی این که از سوی خبرنگاران و عکاسان ، وظیفه انسانی خود را در قبال جامعه ایفا کنند.
وی با بیان این که از جمله رسالت اجتماعی که خبرنگاران، عکاسان و رسانه های اجتماعی بر عهده دارند، در زمان حوادث و بحران هاست، اظهار داشت: اطلاع رسانی سریع و صحیح در این بخش بسیار مهم و کمک کننده است.
در همایش آموزشی تیم خبرنگاران و عکاسان بحران استان گیلان مبحث خبررسانی در بحران و اخلاق حرفه ای در اطلاع رسانی بحران توسط استادان این رشته برای شرکت کنندگان ارایه شد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.