به گزارش ایرنا خلیل آقایی روز سه شنبه پس از کارگاه ملی آموزش نقش مشارکت مردمی در اجرای پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در انزلی در جمع خبرنگاران بیان داشت: مهمترین موضوع در سال جاری تخصیص 200 میلیون دلار اعتبار برای پروژه های آبخیزداری بود که با توجه دولت و مساعدت مجلس شورای اسلامی، 700میلیارد تومان اعتبار جذب شد.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس تا پایان برنامه ششم توسعه، 10میلیون هکتار آبخیزداری باید انجام شود یعنی هر سال دو میلیون هکتار که برای این کار، سالانه دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: از ابتدای امسال تاکنون در 350 شهرستان و 650 حوزه آبخیز ، پروژه های آبخیزداری با 85 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و در صورت جذب مابقی اعتبار تا پایان امسال، صد درصد پروژه ها انجام می شود.
به گفته آقایی، برای سال آینده 500میلیارد تومان اعتبار از محل ردیف های عمومی توسط دولت در قالب لایحه ای به مجلس شورای اسلامی درخواست شده که امیدواریم تخصیص یابد تا بتوانیم فعالیت گسترده ای داشته باشیم.
وی اجرای پروژه های آبخیزداری را علاوه بر جلوگیری از بروز سیل در زمان بارندگی، زمینه ساز هدایت و استفاده بهینه از آب دانست و افزود: در انجام وظایف خود نیاز به مشارکت ، همراهی و همکاری مردم به عنوان صاحبان اصلی عرصه های طبیعی داریم.
آقایی اضافه کرد: طبق بند ب ماده 29 قانون احکام دائمی در راستای استفاده از تشکل ها و جوامع محلی، کمیسیون زیربنایی دولت آیین نامه اجرایی آن را تصویب کرده که در روزهای آینده در دستور کار قرار می گیرد.
وی یکی از وظایف سازمان جنگل ها را علاوه بر حفظ و صیانت، غنی سازی و توسعه جنگل های نابود شده ذکر و خاطرنشان کرد: طی امسال، 25 هزار هکتار کاشت جنگل انجام شد که در صورت تخصیص اعتبار برای سال آینده نیز همین مقدار کاشت جنگل در دستور کار است.
7471/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.