ژاله حساس خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با تاکید بر جایگاه ویژه گیلان در دوره های مختلف و نقش گیلانیان در رقم خوردن بسیاری از اتفاقات بزرگ تاریخ ، از ضرورت وجود مکانی برای ارائه دائمی اسناد دوره های گوناگون تاریخ گیلان که در آرشیو ملی نگهداری می شود سخن گفت.
وی تصریح کرد : این نگارخانه در فضایی به مساحت 70 متر مربع در ساختمان اداری این سازمان به هزینه ریالی 300 میلیون ریال از محل اعتبارات اخذ شده در استان تجهیز و آماده بهره برداری شده و قابلیت ارائه 40 تابلو در هر نمایشگاه را داراست.
مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان خاطرنشان کرد: با افتتاح این نگارخانه هر ماه به مناسبت های ملی و مذهبی نمایشگاهی متناسب با اسناد موضوعی گیلان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
حساس خواه درخاتمه با تقدیر از همت والای مردم فهیم گیلان، یک باردیگر با دعوت از تمامی افرادی که در منازل خود اسناد تاریخی و هویتی استان و کشور را نگهداری می کنند، خاطرنشان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان همواره پذیرای دست یاری اهداء کنندگان این اسناد به آرشیو ملی گیلان است و متعهد می شود ضمن تلاش برای مراقبت کامل از اسناد اهدایی اقدامات لازم را برای ثبت اسناد دریافتی به نام اهداء کنندگان در آرشیو ملی معمول دارد و این اسناد اهدایی را به نام اهداء کننده آن در نمایشگاه اسناد گیلان در معرض دید بگذارد.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.