به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در رشت اظهار داشت :فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی هر دو گروه محل رجوع مردم هستند و باید بتوانند به مردم پاسخگویی دقیق داشته باشند.
وی ادامه داد: گاهی ممکن است شایعاتی برای دعوت استاندار به پست های دیگر مطرح شود که بایستی گفت که خدمت به مردم گیلان افتخار بسیار بزرگی است و این استان دارای ظرفیت های بسیاریست.
سالاری اضافه کرد: مردم این استان شایسته خدمات بهتر از آنچه امروز دارند ، هستند و وظیفه مان اینست که کار مردم را در منصبی که هستیم ، انجام دهیم و نگاه مان به پست های دیگر نباشد.
وی خاطر نشان کرد: باید برای حرکت منسجم تر و برنامه ریزی بهتر در ایام باقی مانده اهتمام داشته باشیم تا بتوانیم خدمات شایسته تری را به مردم داشته باشیم .
وی بر ضرورت سفر مدیران دستگاههای اجرایی به شهرستان های استان تاکید و تصریح کرد: مدیران بایستی به منظور اقداماتی همچون نشست با صنف های مختلف مردم ، برگزاری کارگروه موانع تولید ، بازدید از پروژه ها و بررسی و تصمیم گیری برای مشکلات به حوزه های مربوطه حضور و برنامه ریزی نظام مند داشته باشند.
سالاری تصریح کرد: مسئولان سازمانها و ادارات باید نتایج این سفرها را هر سه یا شش ماه به مردم ارائه دهند.
وی بر لزوم پاسخگویی مدیران به مردم و عدم برگزاری جلسات طی روز های سه شنبه در ساعت های اداری و کاهش تشریفات تاکید و بیان کرد: فرمانداران و مدیران باید موضوعاتی همچون بنر زدن تقدیر و تشکر از مسئولان را مدیریت کنند .
وی با بیان اینکه قدر دانی از انجام کاری که وظیفه مان است یا خوش آمد گویی به استاندار و مدیران استان نیاز به بنر ندارد، گفت: بنر برای هنرمند ، ورزشکار ، دانش اموز و یا دانشجوی افتخار آفرین اشکالی ندارد اما بنر برای خوش امد گویی و قدردانی از مدیران به حساب بیت المال ضرورتی ندارد .
استاندار گیلان گفت: البته استثنائاتی برای مهمانان ملی برای شناخت و اطلاع رسانی به مردم وجود دارد ولی باید از افراط و تفریط در این زمینه پرهیز شود.
سالاری همچنین در ادامه به ضرورت آمادگی دستگاهها برای احتمال بارش برف سنگین در فصل زمستان ، جدیت مدیران کل و فرمانداران در بکارگیری جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی، واگذاری کارهای بیشتری به سازمان های مردم نهاد تاکید کرد.
وی در باره مسائل توسعه اقتصادی و اشتغال استان به شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها اشاره و تصریح کرد: همکاران ، مدیران دستگاههای نظارتی و اجرایی برای تدوین این شیوه نامه وقت زیادی صرف کردند و با کار کارشناسی این مهم انجام شد.
وی با اشاره به اینکه با انجام این شیوه نامه حدود سه برابر ظرفیت سد شفارود آب می توان ذخیره کرد، گفت: علاوه بر ذخیره سازی آب برای کشاورزی می توان از اقداماتی همچون پرورش ماهی ، اردک و ... و گردشگری از آنها بهره گرفت.
سالاری به برنامه های پیش بینی شده کارشناسی برای رودخانه ها نیز اشاره و بیان کرد: برای جلوگیری از مخاطره سیلاب، مصالح مازادی که نیاز به برداشت دارد ، انجام می شود که نتیجه این اقدامات ساماندهی و کنترل سیلاب است.
وی به مدیران تاکید کرد: اختیار خوبی به مدیران داده شده و هیچ بهانه ای برای نداشتن جرات و شهامت تصمیم گیری نیست و بایستی بکوشیم مشکلات مردم را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه برخی از مدیران دستگاهها شهامت تصمیم گیری ندارند، گفت: اگر مدیری شهامت تصمیم گیری نداشته باشد، لیاقت خدمت به مردم را ندارد و یک صندلی را غصب کرده و باید آن را رها کند.
وی در ادامه از 80 نقطه مطالعه شده برای احداث شناگاه خبر داد و گفت: می توانیم این شناگاهها را با ظرفیت بخش خصوصی و تغییرات قابل برگشت ایجاد کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تسریع در طرح یکهزار روستا هزار ورزشگاه نیز گفت: بودجه ای برای زمین فوتبال و مینی فوتبال و والیبال پیش بینی شده و پس از اغاز فعالیت ورزشی بتدریج امکانات را به آن می افزاییم.
استاندار گیلان به پروژه راه آهن رشت- قزوین اشاره و بیان کرد: تلاش مان اینست تا پروژه راه آهن رشت- قزوین با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری برسد و در صورت سرعت در کار ادامه مسیر ریلی رشت- انزلی را بدلیل پرهزینه نبودن و مسطح بودن طی یکسال و نیم می توانیم به بهره برداری برسانیم و به بندر متصل سازیم.
وی برای هشت کیلومترباقی مانده آزادراه رشت- قزوین نیز گفت: پیمانکار این هشت کیلومتر مشخص شده و بزودی شاهد آغاز آان خواهیم بود.
استاندار گیلان در بخشی از سخنانش ؛ با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ایام مهمی قرار داریم که بایستی خدمات نظام اسلامی را به مردم گزارش کنیم و نظرات آنها را برای بهبود کارها وصول کنیم.
لزوم همکاری بیشتر بانک ها در ارائه تسهیلات رونق تولید، نظارت دقیق تر بر بازار ، نشست های مستمر فرمانداران با فعالان مدنی و احزاب ، صرفه جویی بیشتر دستگاهها ، نداشتن حق جذب نیروی انسانی توسط دستگاهها ، لزوم پاسخگویی بیشتر به مردم از سوی مدیران از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان به تفصیل به آنها پرداخت.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.