به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: کرمانشاه مزیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف از جمله مرز، کشاورزی و گردشگری دارد و در صورت نگاه ویژه به هر یک از این حوزه ها بسیاری از مشکلات استان از جمله بیکاری برطرف می شود.
او با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان سال گذشته به 22 درصد رسید و موجب نگرانی مردم و مسئولان شد، گفت: این نرخ در بهار امسال به 20 درصد کاهش یافته و استان از رتبه اول بیکاری به رتبه سوم تنزل کرده است.
وی با اعلام اینکه نرخ بیکاری در استان بالا است، گفت: کاهش این نرخ نیاز به تلاش همه دستگاه های اجرایی دارد.
وی تجارت را یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: توسعه تجارت در مرزهای اقتصادی استان کرمانشاه می تواند به تقویت تولیدات داخلی و افزایش رونق اقتصادی استان کمک کند.
او به مشکلات داخای کشور عراق اشاره کرد و افزود: با وجود همه مشکلات و محدودیت هایی که در آن طرف مرز داشتیم امسال شاهد افزایش پنج درصدی صادرات از طریق مرزهای اقتصادی کرمانشاه بودیم که این نشان از ظرفیت بالای این بخش در استان دارد.
وی به فعال شدن بازارچه مرزی سومار و نقش آن در افزایش صادرات کالا اشاره کرد و گفت: مرز شوشمی در شهرستان پاوه نیز ظرفیت تبدیل به مرز رسمی را دارد و از دولت انتظار داریم نسبت به رسمی کردن این مرز تلاش کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود گریزی به حوزه کشاورزی استان نیز زد و با اشاره به اینکه 75 درصد زمین های استان دیم و تنها 25 درصد آن آبی است اظهار کرد که دشت های استان کرمانشاه تشنه است.
رازانی در ادامه با بیان اینکه اکنون پنج هزار میلیارد ریال طرح در استان کرمانشاه وجود دارد که کاملا توجیه فنی و اقتصاد دارد، گفت: انتظار داریم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای این طرح ها کمک شود.
وی همچنین افزود: چهار طرح استان اکنون در بین بانک ها و صندوق توسعه ملی سرگردان است و بانک های استان با توجیه اینکه اعتبار نداریم به این طرح ها تسهیلات نمی دهند.
او نرخ سپرده گذاری در استان کرمانشاه را پایین دانست و یکی از دلایل ضعیف بودن بنیه تسهیلاتی و اعتباری بانک ها را نیز همین پایین بودن نرخ سپرده گذاری دانست.
استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود از حمایت های دکتر جهانگیری از کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: این سومین سفر رسمی معاون اول رییس جمهوری به استان است که نشان دهنده میزان علاقه مندی و توجه او به توسعه و آبادانی کرمانشاه دارد.
رازانی همچنین از تحقق تعهدات دولت به مردم استان نیز قدردانی کرد و افزود: از مجموع 110 کیلومتر خط ریل گذاری راه آهن کرمانشاه تنها 10 کیلومتر آن باقی مانده که به زودی به اتمام می رسد و شاهد افتتاح این پروژه بزرگ خواهیم بود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.