به گزارش خبرنگار ایرنا هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در سومین همایش ملی کار آفرینی و توسعه با محوریت اشتغال پایدار در سالن جلسات اتاق بازرگانی شهرستان خرم آباد افزود: باید به بحث درون زا بودن اقتصاد مقاومتی کمک کنیم چراکه اگر درون زا بودن اقتصاد تقویت نشود مردم قادر به مشارکت در اقتصاد کشور نخواهند بود.
وی بیان کرد: برای برطرف کردن موانع سر راه تولید و اشتغال باید به ساز و کارهای آن توجه کنیم واگر ما به عنوان مدیران دولتی نتوانیم تسهیل گر باشیم نمی توان تولید و اشتغال بدون سرمایه گذاری را فراهم کرد.
به گفته وی در سال جاری باید 65 هزار میلیارد ریال در لرستان سرمایه گذاری صورت گیرد.
بازوند همچنین گفت: در لرستان قدم های بزرگی برای برداشتن موانع بر سر راه سرمایه گذاران انجام شده که از جمله اینکه بعد از برجام بزرگ ترین گلخانه مدرن توسط هلندی ها در این استان شروع به کار کرد که اکنون تولید آزمایشی آن برای صادرات به روسیه در حال انجام است.
استاندار لرستان اظهار کرد: یکی از بزرگترین طرح های زیر ساختی در زمینه حمل و نقل زمینی آزاد راه خرم آباد - اراک به طول 135 کیلومتر است و در این راستا 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و یکهزا و 500شغل نیز ایحاد شده است
وی بیان کرد : امید است تا پایان سال جاری خرم آباد به بروجرد وصل شده و این آزاد راه مورد استفاده قرار قرار گیرد.
بازوند ادامه داد: در راه آهن خرم آباد - دورود نیز هم اکنون 600 نفر مشغول کار هستند.
به گفته وی لرستان درگذشته از نبود زیر ساخت های صنعتی رنج می برد که اکنون یک کارخانه لاستیک با حدود 11 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان در دست ساخت است و فولاد ازنا نیز با حدود 1.5 میلیون تن تولید ورق فعال شده است.
استاندار لرستان تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده 2هزار مگاوات تولید برق در دستور کار در لرستان است که 450 مگا وات آن توسط وزیر نیرو در سد رودبار به بهره برداری رسید.
بازوند بیان کرد:لرستان از وضعیت آب خوبی برخوردار است و پنج میلیارد متر مکعب خروجی آب استان است که تلاش کرده ایم آب پایدار برای استفاده کشاورزی تولید کنیم.
بازوند افزود:چهار سد در لرستان به بهره برداری رسیده است که توانسته ایم 450 میلیون متر مکعب آب ذخیره کنیم و سالیانه 10 تا 12 هزار هکتار زمین را آبیاری مکانیزه و سه تا چهار هزار هکتار زمین را از دیم به مکانیزه تبدیل کنیم.
به گفته وی در لرستان 2 هزار و 400 کیلومتر رودخانه وجود دارد که طبق برنامه سال گذشته 27 هزار تن ماهی و امسال 30 هزار تن در استان پرورش داده شده که می توان 100 هزار تن ماهی پرورشی در لرستان تولید کنیم که منجر به اشتغالزایی 30 هزار نفر می شود.
به گفته بازوند لرستان یکی از استان های اصلی زاگرس نشین است که از نبود این زیرساخت ها رنج می برد و اگر سرمایه گذاران در استان حضور پیدا کنند نمی توانند با این شرایط سرمایه گذاری کنند.
وی بیان کرد :فراهم کردن این زیرساخت ها وظیفه حکومت ها و دولت ها است که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آنها در لرستان شده و بسیاری از طرح ها در لرستان که تعطیل بودند اکنون احیا شده است.
7274/3210
خبرنگاران :محمد یاراحمدی و مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.