ناصر محمودی‌فرد شب گذشته در نشست بررسی مشکلات و ارزیابی پروژه احداث جاده کمربندی سرهار که با حضور معاون عمرانی فرماندار دماوند، رئیس شورای شهر و شهردار دماوند و رؤسای ادارات راه و شهرسازی و برق در کارگاه این پروژه برگزار شد، اظهار داشت: کمربندی سرهار که در قسمت غربی دماوند قرار دارد با 8.5 کیلومتر طول پروژه، به منظور کاهش بار ترافیکی به خصوص در منطقه گیلاوند و همچنین توسعه حمل و نقل شهرستان از سال 1393 آغاز شده و تاکنون پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت پروژه در این نشست مقرر شد سه کیلومتر از جاده کمربندی سرهار در مسیر رفت و برگشت در مرحله نخست همزمان با هفته دولت امسال افتتاح شود.
فرماندار شهرستان دماوند در ادامه به مشکلات موجود در این پروژه اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که در نشست‌های کنونی و گذشته مطرح شده، بیشتر مربوط به مسائل مالی و تزریق بودجه به پروژه، معارضان و جابه‌جایی اتاقک و تیرهای برق بوده که تصمیمات خوبی برای رفع سریع آنها با مشارکت دستگاه‌های مربوطه اتخاذ شده است.
محمودی‌فرد ادامه داد: این پروژه با مشارکت سه دستگاه وزارت راه و شهرسازی، استانداری تهران و شهرداری دماوند در حال انجام است و تاکنون نیز نزدیک به 16 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه و بخشی از آن نیز پرداخت شده است.
وی افزود: بخش دیگر این اعتبار توسط شهرداری دماوند به عنوان یکی از متولیان پروژه تزریق خواهد شد و مابقی از طریق وزارت راه و شهرسازی و توافق با پیمانکار انجام می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه این پروژه از سال 93 در ردیف پروژه‌های عمرانی شهرستان دماوند تعریف شده و هر ساله بودجه‌ای به آن اختصاص می‌یابد، گفت: با توجه به اهمیت این پروژه مقدمات کار برای قرار گرفتن در قالب پروژه‌های ملی صورت گرفته و در آینده نزدیک جاده سرهار در این ردیف قرار می گیرد.
محمودی‌فرد دیگر مشکلات پروژه را جابه‌جایی تیرها و اتاقک برق دانست و گفت: در این نشست مقرر شد با همکاری اداره برق ضمن بازدید میدانی، طرح کلی جابه‌جایی تیرهای برق در زمان کوتاهی در اختیار پیمانکار قرار گیرد.
وی بیان کرد: مشکل دیگر پروژه معارضان در مسیر هستند که دستور پیگیری و تعیین تکلیف صادر شده و این موضوع توسط کمیته‌ای مستقر در حوزه معاونت امور عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند پیگیری خواهد شد.
لازم به ذکر است، محور کمربندی غربی سرهار شهر دماوند با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، استانداری تهران و شهرداری دماوند در حال اجرا است.
این پروژه با داشتن 2 شاخه شمالی و جنوبی با عرض متوسط 12.6 متر در حال احداث بوده که تاکنون نیز اقداماتی همچون خاک برداری، خاک ریزی، لایه زیراساس با ابنیه فنی و ... در احداث جاده کمربندی سرهار اجرایی شده است.
در این پروژه اقداماتی همچون بوته کنی و آماده سازی زمین، اجرای لایه های خاک ریزی، آسفالت و تهیه و نصب کلیه علائم ایمنی، گاردریل و نیوجرسی انجام می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.