رئیس پژوهشکده گیلانشناسی دانشگاه گیلان در حاشیه آئین افتتاح این آزمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اساسی ترین محورهای آزمایشگاه انسان شناسی تحقیق و تربیت نیروهای متخصص ملی و بومی است .
سید هاشم موسوی اظهار داشت : ایران یکی از مهمترین و برجسته ترین کشورهاییست که به واسطه دارابودن تفاوتهای زیست محیطی ،بیولوژیک ،فرهنگی ،سیاسی و ...امکان جست و جو در تاریخ طبیعی و مطالعات انسان شناسی را مهیا می کند.
وی ادامه داد: انسان شناسی زیستی در زمینه تکامل انسان فعالیت می کند و از جمله علاقه مندی های موجود در این رشته ،مطالعه بر روی آثار فرهنگی و زیستی بجا مانده از نیاکان انسانی و غیر انسانی است از این رو آثار کشف شده توسط باستانشناسان در جای جای جهان ،منبع بسیار مناسبی برای مطالعات میان رشته ای مربوط به انسان شناسی زیستی به حساب می آیند.
موسوی تصریح کرد: آزمایشگاه انسان شناسی زیستی قادر است تا آزمایش هایی را در خصوص انسان شناسی رشد، دیرینه آسیب شناسی ،استخوان شناسی ، فیزیولوژی انسانی، پزشکی قانونی ،زیست شناسی، باستانشناسی و ... برای محققان رشته های پزشکی و علوم پایه فراهم کند.
وی افزود: آزمایشگاه انسان شناسی زیستی دانشگاه گیلان با حمایت و پشتیبانی مالی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه،سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به صورت رسمی و تخصصی با قابلیت های تحقیقاتی راه اندازی و تجهیز شده است.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.