گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مسعود سلطانی فر در هفتاد و دومین جلسه ستاد امور ساماندهی جوانان که با حضور سالاری استاندار گیلان برگزار شد، با اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدنی مردم گیلان گفت: اگر بتوانیم از تمام ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی برای برگزاری برنامه‌های مختلف چه در بخش ورزش و چه در بخش هنر استفاده کنیم، می توان شاهد نتایج خوبی در گیلان به واسطه فرهنگ دیرینه مردمان این منطقه بود.
وزیر ورزش و جوانان افزود: با توجه به اینکه هنوز در گیلان بافت روستایی قابل توجه است، با توسعه امکانات ورزشی در این استان می توان اوقات فراغت مردم را کیفیت بخشید و گام مثبتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشت.
وزیر ورزش و جوانان گفت: ایده هزار روستا و هزار ورزشگاه در گیلان طرحی رویایی و دوردست نیست و به یقین با مدیریت جوان‌ترین استاندار کشور در این استان و به پشتوانه موفقیت ایشان در اجرای طرح های مرتبط با جوانان ، می توان نسبت به اجرای طرح مذکور خوشبین بود.
سلطانی فر گفت: انتظار دارم مردم این استان و مسئولان برای توسعه سمن ها، مشاوره‌های ازدواج و گسترش دفاتر مشاوره همراهی کنند تا آمار ازدواج را بالا ببریم، زیرا تاثیر مطلوب حاصل از فعال شدن مراکز مشاوره در استان‌های مختلف بر تحکیم بنیاد خانواده به اثبات رسیده است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هویت بخشی سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: در این زمینه طی دو سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و در تلاشیم تا با هویت بخشی به سازمان‌های جوانان و مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های قشر جوان و همچنین استفاده از توانمندی و خلاقیت‌های آنان در تمامی عرصه‌ها بهره مند شویم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 18 سال قبل در گیلان استاندار بودم و ظرفیت های این استان را می‌شناسم، افزود: آمار و اطلاعاتی که نمایندگان استان در خصوص طلاق و ازدواج مطرح کردند نگران کننده است، اما با شناختی که از منطقه دارم، تاکید دارم که ساختار اجتماعی و پیوند‌های این استان هنوز پایدار و ارتباطات اجتماعی مردم بسیار خوب است، اما اینکه چرا آمار طلاق و ازدواج در این استان افزایش یافته به طور حتم تابع عوامل متعددی است.

**بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در جوانان تحت تاثیر مسئله اشتغال است
در ادامه استاندار گیلان نیز با اشاره به اینکه مقوله اشتغال جوانان به صورت ویژه در استان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، به بخش‌نامه ابلاغی خود در ماه های گذشته اشاره کرد که طی آن به مدیران کل تاکید شده تا از جوانان در بخش‌های مختلف استفاده شود و کادرسازی با نیروی جوان را افزایش دهند.
نماینده عالی دولت در گیلان به راه اندازی خانه جوان در نقاط مختلف استان شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: به زودی شاهد بهره برداری از این ساختمان‌ها با رویکرد ساماندهی به امور جوانان هستیم.
سالاری مستند سازی آئین های ازدواج در استان را یکی از فعالیت های اجتماعی- فرهنگی در حوزه ازدواج خواند و گفت: برای رفع معضل ازدواج باید رویکرد فرهنگسازی را دنبال کرد.
وی افزود: نتایج به دست آمده از بررسی آمار طلاق ثبت شده در استان نشان می دهد که تعدادی از طلاق های استان های همجوار در گیلان به ثبت رسیده و در برخی شهرستان های استان که سبک زندگی و رویکرد فرهنگی به صورت سنتی است، شاهد افزایش جریان ازدواج، به دنبال آن پایداری زندگی مشترک و کاهش آمارطلاق هستیم .
استاندار گیلان به تسهیلات پرداختی ازدواج در گیلان اشاره کرد و افزود: در این حوزه از میانگین پرداخت کشوری بالاتر هستیم و در تلاشیم تا این رقم را تا پایان سال افزایش دهیم.
سالاری کاغذبازی اداری و طولانی شدن روند ایجاد اشتغال را چالشی در حوزه کسب و کار دانست و افزود: متاسفانه قوانین که با یکسونگری از سوی برخی از نهادها تدوین شده ، به کلیت و جامعیت مقوله اشتغال لطمه می زند و ایجاد اشتغال را با روند کاهشی و در برخی موارد انحلال مواجه می سازد.
وی پیشنهاد داد که فرآیند ایجاد کسب و کار با سرمایه کوچک تسهیل پیداکند زیرا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در جوانان تحت تاثیر مسئله اشتغال هستند.
وی به‌کارگیری جوانان در بخش‌های مختلف استان را مورد بحث قرار داد و گفت: در سال جاری بیش از 10 بخشدار از بین جوانان فعال و توانمند انتخاب شده است.
2007/7296/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.