رضا اسلامی چهارشنبه شب در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این آتش سوزی ها منشأ انسانی دارند، افزود: از شب گذشته بخش هایی از عرصه های طبیعی استان طعمه حریق شد که بلافاصله نیروهای امدادی وارد عمل شدند اما بدلیل وزش باد گرم شدید، در هر شهرستان چندین کانون آتش سوزی ایجاد شده بود.
وی وقوع این آتش سوزی ها را در عرصه های طبیعی شهرستان های رودبار، سیاهکل، رشت و آستارا عنوان و اظهار کرد: با وقوع این آتش سوزی ها، 9 و هفت دهم هکتار از عرصه های طبیعی استان در آتش سوخت.
به گزارش ایرنا بیشینه سرعت باد گرم در استان طی امروز (چهارشنبه) به 97 کیلومتر بر ساعت در شهر آستارا رسید. سرعت وزش باد در رشت نیز 43 کیلومتر بر ساعت، ماسوله 65 کیلومتر بر ساعت، آستانه اشرفیه و جیرنده 54 کیلومتر بر ساعت ، کیاشهر 50 کیلومتر بر ساعت ، رودبار 43 کیلومتر بر ساعت، دیلمان 36 کیلومتر بر ساعت، لاهیجان و منجیل 32 کیلومتر بر ساعت و رودسر 22 کیلومتر بر ساعت بوده است.
از مجموع اراضی ملی گیلان؛ 565 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی جنگلی ، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی ، و 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) است.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ هوای سرد و بارشی از اواخر وقت امروز نفوذ تدریجی یافته و طی فردا (پنجشنبه) در منطقه تقویت می شود که بر این اساس وزش باد و بارندگی (شدید / خیلی شدید) در نواحی مختلف استان پیش بینی شده که می تواند در بعضی نقاط بویژه نواحی مرکزی و شرقی استان، منجر به آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها شود.
طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا نیز بین 15 تا 20 درجه سلسیوس کاهش یافته و بارش ها در ارتفاعات، دامنه ها و نواحی کوهپایه ای بصورت برف خواهد بود.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.