سونا صرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز/شنبه/ این استان صاف تا قسمتی ابری که در برخی نقاظ با وزش باد شدید بین40 تا 50 کیلومتر بر ساعت همراه است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس از میزان شدت باد طی روزهای/ یکشنبه و دوشنبه/ کاسته خواهد شد و تا اواسط هفته شرایط جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد.
صرفی افزود: دمای هوای استان نیز طی روزهای آینده 2 درجه کاهش دارد اما از روز /سه شنبه/ هفته جاری این روند بین 2 تا چهار درجه ای افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار شرایط جوی نسیتا پایدار و آسمانی غالبا صاف تا وایل وقت روز/ سه شنبه/ در منطقه می باشد که از بعد ازظهر این رور ناوه سطوح میانی جو برروی دریای سیاه و مدیترانه تقویت شده و به تدریج به سمت کشور حرکت کرده و در نیمه دوم هفته مناطق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته ابهر با 9 و ماهنشان با 31 درجه بالای صفر خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بود و دمای فعلی شهر زنجان 26 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر چندانی ندارد.
به گفته این کارشناس، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین 11 و 27 درجه بالای صفر بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.