به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز چهارشنبه در جلسه شورای بهداشت در فرمانداری آستارا افزود: با نمونه برداری از آب برخی روستاها آلودگی مشاهده شده و امیدواریم با راه اندازی تصفیه خانه و به روز رسانی تجهیزات آب، آلودگی برطرف شود.
وی بیان کرد: با توجه به سرریز فاضلاب برخی خانه ها به رودخانه مرداب، شرکت آب و فاضلاب شهری با همکاری شهرداری، ساکنان آپارتمان ها را با اجرای طرح های لازم برای دفع بهداشتی فاضلاب راهنمایی کند.
رنجکش ادامه داد: با توجه به غیربهداشتی بودن تجمع سگ های ولگرد در محل دفن زباله، باید محلی برای نگهداری آنها تعبیه و به علت خطر فروش ماهی در حاشیه خیابان ها، بازار ماهی فروشان توسط شهرداری ساماندهی شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم در این جلسه گفت: ورود فاضلاب خانگی به رودخانه، باعث هدایت آن به دریا و نامناسب بودن نقاطی از دریا برای شنا شده است.
نظام عباسی افزود: بهداشت آب روستاهای عباس آباد، ویرمونی و قره سو مناسب نیست و افزایش قلیان سراها و گرایش جوانان به آنها، تهدیدی برای سلامت آنها شده و البته نظارت های بهداشتی افزایش یافته است.
محمد غزنویان مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی آستارا هم گفت: با افت فشار آب در فصول گرم، از چاه های کشاورزی برای تامین آب شرب استفاده می شود و این شرکت با 18 دستگاه کلرزن مایعی و گازی، بهداشت آب را پایش می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در دو بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و 9 هزار و 230 مشترک آن، تحت پوشش آب روستایی هستند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.