به گزارش خبرنگار ایرنا، د کتر مهیار حاجی مالیان چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردستان گفت: 6 هزار و 500 هکتار زمین و تاغزار تحت پوشش قرار دارد که در سال جاری چهار هزار و 800 هکتار تا کنون با همکاری بسیج لانه کوبی و طعمه گذاری شده است.
وی افزود: عملیات مبارزه با موش های صحرایی نیز در 200 هکتار از تاغزارها از سوی منابع طبیعی آغاز شده و در پنج مرحله انجام می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: این عملیات در سال های گذشته نتیجه داده؛ سال 1395 در مجموع 36 نفر گزیده شده بودند که این آمار در سال 96 به 6 نفر کاهش یافت.
او با اشاره به آغاز فصل گرما و امکان بروز بیماری های عفونی روده ای و واگیر دار و ضرورت رعایت بهداشت فردی اضافه کرد: چهار مرکز درمانی و سه مرکز تشخیصی کار درمان مبتلایان به سالک را در این شهرستان بر عهده داشته و مراجعان به صورت رایگان مداوا می شوند.
حاجی مالیان همچنین گفت: احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو نیز در اردستان وجود دارد که اقدام های لازم در این زمینه پیش بینی شده تا از حمل و نقل دام و کشتار غیرمجاز جلوگیری شود.
وی در ادامه به اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از مصرف قلیان در شهرستان اردستان از جمله آموزش کارگران و مردم اشاره کرد و گفت: چهار مرکز دارای مجوز عرضه قلیان هم اکنون در این شهرستان فعالیت دارند.
فرماندار اردستان نیز در ادامه این جلسه بر رعایت قانون در بحث قهوه خانه ها جهت جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه تاکید کرد.
حمیدرضا تاملی گفت: صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف از اختیارهای قانونی خود به خوبی استفاده نکردند که باید ملاحظات را کنار گذاشته و به جد با متخلفان برخورد کنند.
وی افزود: شبکه بهداشت و درمان نیز باید پنج اولویت نخست امسال را تدوین کرده و در دستور کار قرار دهد و درخواست های مردمی، جمع آوری دامداری ها از سطح شهر، امنیت ارزاق عمومی، بهداشت گوشت و راه اندازی اتاق سرد کشتارگاه مشترک با همکاری شهرداری پیگیری شود.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.