علی رهنما روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :عصر دوشنبه براثر وزش باد گرم دو هزار متر مربع از اراضی جنگل کاری شده در منطقه ازبرم که در حاشیه زمین کشاورزی قرار دارند توسط مردم محلی به طور سطحی دچار آتش شده بودند.
وی خاطرنشان کرد: یک نقطه جنگلی دیگر درمنطقه اسبراهان در حدود 50 مترمربع و یک مورد باغ چای به مساحت سه هکتار در منطقه نارنجدارک شهرستان سیاهکل نیز دچار حریق شدند.
وی افزود: چایکاران برای آباد کردن باغ با آتش زدن شاخه و خاشاک بوته های چای علت این آتش سوزی بودند که با همکاری سایر ارگان ها این آتش نیز خاموش شد.
وی با اشاره به اینکه حریق ها شب گذشته با همکاری سایر نیروهای امدادی وستاد بحران شهرستان سیاهکل مهار و خاموش شدند افزود: این آتش سوزی ها بر اثر بی احتیاطی با وزش باد گرم اتفاق افتاده و در جنگل سطحی بوده و آسیب عمقی به اراضی جنگلی وارد نشده است .
شهرستان سیاهکل دارای 42 هزار هکتار اراضی جنگلی از نوع پهن برگ و هیرکانی است.
این جنگل ها باقیمانده دوره سوم زمین شناسی هستند که حفظ و نگهداری از آن وظیفه هر فردی می باشد.
با وجود هشدار کارشناسان استان گیلان بویژه محیط زیست در خصوص خودداری از آتش زدن کاه و کلش و باقیمانده کشاورزی ، با وزش هر باد گرم کشاورزان و باغ داران گیلان اقدام به آتش زدن گیاهان و خاشاک مزارع خود به گمان خود برای از بین بردن آفات می کنند و این کار علاوه بر خسارت به طبیعت موجب آتش سوزی ها هم می شود.
7297 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.