به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در همایش روز جهانی حفاظت از جنگل های مانگرو ( 26جولای - چهارم مرداد) افزود: با استفاده از دانش روز و فناوری های جدید می توان آسیب های زیست محیطی این آب شیرین کن ها را کمتر کرد اما دولت توان تامین منابع مالی مورد نیاز را ندارد.
وی ادامه داد: با فناوری های فعلی، هزینه تولید هر مترمکعب آب (هزار لیتر) توسط آب شیرین کن ها، 50 هزار ریال است که به مردم به قیمت 3500 ریال فروخته می شود و ما به التفاوت آن را دولت می پردازد.
به گفته استاندار هرمزگان در صورت استفاده از فناوری های جدید، قیمت آب تولید شده چند برابر می شود و در توان دولت و بودجه عمومی نیست که این دغدغه را به طور کامل برطرف کند.
وی در عین حال اطمینان خاطر داد که آب شیرین کن های بندرعباس مجوزهای زیست محیطی لازم را دارند تا نگرانی ها در این باره به کمترین حد ممکن برسد.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نمی توان با توجیه حفظ محیط زیست، توسعه را متوقف کرد زیرا با توجه به نیازهای جدید، انسان ناچار است از محیط طبیعی بهره ببرد.
نماینده عالی دولت در هرمزگان خاطر نشان کرد: باید خسارت های توسعه و دخالت های انسانی در طبیعت به حداقل برسد.
استاندار هرمزگان یادآور شد:بی توجهی به جبران آسیب های زیست محیطی تهدیدهای این حوزه را تشدید کرده و سرعت می دهد که تجربه نشان داده این تهدیدها بسیار جدی است.
همتی از محققان و پژوهشگران خواست برای شناسایی آسیب های توسعه در عرصه های طبیعی و تهیه پیوست های زیست محیطی با نهادهای متولی همکاری کنند.
همایش روز جهانی حفاظت از جنگل های مانگرو با حضور رییس مرکز جنگل های خارج از شمال و جمعی از مسوولان و کارشناسان استانی روز چهارشنبه در بندرعباس برگزار شد.
2094/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.