معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به سیاستگذاری در فرآیندهای مختلف چرخه تولید و توزیع برنج اظهار داشت: این تلاش‌ها در راستای ارتقاء سطح معیشتی کشاورزان و کیفیت محصول برنج صورت می‌گیرد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی در جلسه کارگروه تخصصی برنج استان گیلان، کشاورزی را یکی از محورهای اصلی توسعه استان عنوان کرد و گفت: حدود یک میلیون کشاورز گیلانی در قالب ۳۵۰ خانوار در ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان به کاشت، داشت و برداشت محصول برنج می‌پردازند.

وی با اشاره به سیاستگذاری در فرآیندهای مختلف چرخه تولید و توزیع برنج اظهار داشت: این تلاش‌ها در راستای ارتقاء سطح معیشتی کشاورزان و کیفیت محصول برنج صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، طرح تجهیز اراضی کشاورزی را یکی از اقدامات مثبت در حال اجرا توسط دولت تدبیر و امید دانست و خاطرنشان کرد: ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان قابلیت اجرای این طرح را دارد که تاکنون ۸۳ هزار هکتار محقق شده و اقدامات اولیه ۱۰ هزار هکتار دیگر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه استان گیلان ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف دارد گفت: باتوجه به محدودیت افزایش سطح کشت برنج تلاش ما بر بالابردن ظرفیت تولید محصول در اراضی موجود است.

احمدی با اشاره به تدوین طرح بسته‌بندی برنج با برند مشخص گیلان افزود: جلوگیری از عرضه برنج گیلان در استان‌های دیگر با عناوین مختلف و اختلاط آن یکی از اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: تمامی الزامات فنی، بهداشتی، نظارتی و استانداردها در تهیه طرح بسته‌بندی برنج در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به اجرای طرح رتبه‌بندی کارخانه های شالیکوبی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات مثبت در حال اجرا باعث تشویق و ترغیب بخش خصوصی بویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مسیر تهیه برنج مورد نیاز خود از تولیدکنندگان به صورت بدون واسطه باشیم.

در این جلسه هریک از مدیران دستگاه‌های اجرایی و تحقیقاتی و فعالان بخش خصوصی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.