معصومه ادیب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کنگره به منظور اجرای ساختار هماهنگ آموزش به بیمار در تمامی بیمارستان های تابعه و با توجه به اهمیت توانمندسازی بیماران و خانواده های آنان در امر خود مراقبتی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: کاربرد فناوری های نوین، ملاحضات اخلاقی و قانونی، سیاستگذاری، چالش ها و موانع پیش رو، آموزش و توانمندسازی بیمار، خانواده و اقتصاد سلامت، انجمن های علمی، خیرین سلامت و بخش خصوصی، سبک زندگی سالم و خودمراقبتی در بیماری های واگیر و غیرواگیر و آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده با رویکرد بین حرفه ای و چالش های آن از محورهای این کنگره است.
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان مهلت ارسال مقالات به کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده را تا 30 بهمن عنوان و خاطر نشان کرد:gilpatiententeducation@yahoo.com آدرس الکترونیک برای ارسال خلاصه مقالات است.
وی با بیان اینکه تقدیر از تجربه های موفق در حوزه پرستاری در قالب فیلم، عکس، خاطره، کاریکاتور و غیره یکی دیگر از برنامه های این کنگره است، اضافه کرد: کنگره ملی آموزش و توانمندسازی بیمار و خانواده با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردیبهشت سال آینده در زیباکنار رشت برگزار می شود.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر شش هزار و 158 کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان مشغول به کار هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.