به گزارش ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی روز دوشنبه در جشنواره پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند افزود: پژوهش هایی که در دانشگاه ها انجام می شود باید به شکل کاربردی و در جهت رفع مشکلات منطقه و کشور باشد و وظیفه دانشگاه این است که شرایط تحقیقات و پژوهش را تسهیل کند تا اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان بتوانند با فراغ بال کارهای پژوهشی را انجام دهند.
وی بیان کرد: شعار امسال هفته پژوهش «پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین در خدمت تولید ملی» انتخاب شده است و سال های اخیر در حوزه های مختلف به ویژه زیرساخت ها اقدامات ارزشمندی انجام و شرایطی فراهم شده که نسبت به بسیاری از دانشگاه های هم رتبه خود از وضعیت قابل قبولی برخوردار شده ایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: آنچه مهم است اینکه باید تک تک اعضای هیات علمی دانشگاه پژوهش انجام دهند اما دلایل متعددی از جمله مشغولیت های علمی و درمانی زیاد اعضای هیات علمی سبب شده مداخله یا وقت کمتری را در حوزه پژوهش صرف کنند.
وی یادآور شد: تا زمانی که اعضای هیات علمی و کارکنان به این نتیجه نرسند که از طریق ارایه تحقیقات و پژوهش می توانند به دانشگاه کمک کنند هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد چون نرم افزار دانشگاه اعضای آن هستند.
دهقانی فیروزآبادی گفت: در حوزه اعتبارات حوزه پژوهشی دانشگاه از اعتبارات یک تا سه درصدی خود حداکثر استفاده را کرده است و با پیگیری های مستمری که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد توانستیم اعتبارات خوبی را اخذ کنیم.
وی اظهار داشت: همه تلاش دانشگاه این است زمینه حضور حداکثری اعضای هیات علمی و کارکنان را در زمینه پژوهش و فناوری فراهم کند تا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیش از 30 سال سابقه به جایگاه اصلی خود نزدیک شود و حرفی برای گفتن داشته باشد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: در حال حاضر پنج مرکز تحقیقاتی بیماری های قلب و عروق، بیماری های عفونی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، سلولی ملکولی و سوءمصرف مواد و مسمومیت ها در دانشگاه فعال است.
طوبی کاظمی افزود: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی نیز سال 1392 با 11 واحد فناور و 21 ایده پردازانه در دانشگاه مستقر شد و در یکسال گذشته 15 مورد اختراع را ثبت کرده است.
وی بیان کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان خراسان جنوبی با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال و مشارکت 51 درصدی بخش خصوصی و دانشگاه بیرجند، پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی (10 درصد) و دانشگاه صنعتی راه اندازی شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طرح کوهورت به زودی در استان اجرا می شود اظهار داشت: سال ‌های 92- 93 طرح کوهورت در کشور آغاز و تاکنون 200 هزار نمونه وارد شده است.
وی ادامه داد: در استان از سال 95-96 به دنبال گرفتن کوهورت بودیم که در این راستا 500 میلیون تومان اعتبار اخذ و قول مساعد برای اختصاص یک ‌میلیارد تومان دیگر نیز داده شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.