به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله ضرغامی روز شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر به میزبانی استان گیلان در رشت افزود: بحث ما فیلترینگ پیام رسان های خارجی نیست؛ پیام رسان های خارجی را نمی توان ممنوع کرد اما بعد از راه افتادن پیام رسان های داخلی، پیام رسان های خارجی نیز فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: لازم است تمامی رسانه ها از فضای مجازی برای انتشار تولیدات خود و نیز اطلاع رسانی به مردم بهره بگیرند.
ضرغامی رعایت چندین اصل را لازم و ملزوم راهبرد رسانه ها دانست و اظهار داشت: رسانه های داخلی باید در شناخت ذائقه مخاطب برای افزایش اثرگذاری اهتمام داشته و در عین حال کاهش مخاطبان رسانه های خارجی را یک اصل قرار دهند.
عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که پاسخ شبهاتی که رسانه های خارجی ایجاد کرده اند، به صورت غیر مستقیم و مستقیم داده شود.
به گفته ضرغامی، امروز فضای مجازی مملو از اطلاعات ناقص و انتشار مطالب از زاویه هایی خاص است که شاید دروغ نباشد اما چون همه آنها راست نیست، پس دروغ است و در این جا دیگر واقعیت اهمیتی ندارد بلکه مهم برداشت عمومی از واقعیت است.
وی با تاکید بر ضرورت مخاطب شناسی و ذائقه آنان خاطر نشان کرد: باید رسانه ها جذاب و اثرگذار باشند و از نگاه کارمندی در این عرصه بپرهیزند.
ضرغامی با اشاره به استفاده مردم از یک پیام رسان تصریح کرد: دشمنان براساس اطلاعات بارگذاری شده در این شبکه ها ، تحلیل های دقیقی درباره ما ارائه می کنند و ذائقه مخاطبان، سلایق، سبک زندگی و نقاط ضعف ما را در می یابند.
وی در خاتمه سخنانش به مباحث مطرح شدن پیرامون عملیات کربلای 4 اشاره و اضافه کرد: به دنبال لو رفتن این عملیات که توسط عامل نفوذی دشمن انجام شد، بسیاری از رزمندگان سپاه اسلام به خیل شهدای گرانقدر پیوستند.
در پایان این مراسم نفرات برتر از بین آثار رسیده در حوزه های خبر ، گزارش ، مصاحبه، یادداشت، مقالات ، عکس و فیلم های ویدئویی معرفی و تجلیل شدند.
امسال دو هزار و 64 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر ارسال شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.