گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ با توجه به اهمیت مدیریت پسماند و به منظور بررسی هزینه کرد اعتبارات و سنجش پیشرفت فیزیکی پروژه نیروگاه زباله سوز 600 تنی رشت و احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان نشست ویژه ای به ریاست علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.
در این جلسه که با حضور نمایندگان دیوان محاسبات و بازرسی استان و مدیرکل دفتر شهری ، شهرداری رشت ، منابع طبیعی ، محیط زیست ، آب و فاضلاب شهری و سازمان مدیریت پسماند استان برگزار شد؛ اکبری مقدم بر اهمیت مدیریت پسماند تاکید و بیان کرد: حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی تلاشی در جهت صیانت از حقوق شهروندی است.
وی با اشاره به فوریت آماده سازی سوله و نصب تصفیه خانه شیرابه سراوان جهت کاهش مخاطرات محیطی و کم کردن مشکلات مردم سراوان، خواستار تسریع در اجرای پروژه های درحال انجام مرتبط با ارتقاء کیفی و افزایش ظرفیت شرکت کود آلی گیلان شد.
به گزارش ایرنا منطقه سراوان رشت با درختانی سر به فلک کشیده و جنگل هایی با پوشش گیاهی انبوه، قدیمی و تقریبا همیشه سبز، خسته از انباشت بیش از 30 سال زباله در دل خود و بی تاب از رنج مردم مناطق همجوار از آسیب های ناشی از دفن و دفع غیراصولی این زباله هاست.
جنگل های سراوان رشت با زیبایی شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه زباله ها علاوه بر آلوده کردن خاک و منابع آبی منطقه با ایجاد بوی تعفن و جلب حشرات و جانوران موجب رنجش اهالی این منطقه و مسبب اعتراضات مکرر آنها شده است.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.